آفتاب
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در آیین رونمایی از سردیس شهیدطومانیان:

در هشت سال دفاع مقدس مردم حامی نیروهای نظامی بودند

در هشت سال دفاع مقدس مردم حامی نیروهای نظامی بودند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در هشت سال دفاع مقدس مردم حامی نیروهای نظامی بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران  در آیین رونمایی از سردیس شهیدطومانیان ضمن تقدیر از خانواده عزیز و بزرگوار شهیدان و تلاشگران عرصه دفاع از آب و خاک و سرزمین گفت: ایران سرزمینی است که مهد فرهنگ و تمدن بوده و یکی از دیرپاترین ملت هایی بوده که تا به امروز علی رغم کش و قوس های فراوان و اتفاقات بزرگ و کوچک و سختی های زیاد توانسته نام خود را زنده، پویا و تاثیرگذار نگاه دارد.

حق شناس ادامه داد:شاید امروزه بیش از دویست کشور عضویت مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دارا باشند اما اگر بخواهیم نام کشورهایی که بیش از هزار سال در این گیتی پایدار مانده اند نام ببریم تعداد این کشورها کمتر از ده کشور خواهد بود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: نام ایران در کنار نام کشورهای چین، هند، مصر، یونان و ایتالیا جزو شش کشوری است که توانسته اند چند هزار سال تاریخ را تا به امروز با خود برقرار و همراه داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ایران عزیز در دوره های متفاوت علی رغم تهدیدات بسیار بزرگ و نابودگر در توفان حوادث استوار و پایدار مانده است، ادامه داد: از حملات اسکندر مقدونی گرفته تا مغول ها، تیموریان، افغانان و سربازان متفق در جنگ جهانی دوم شاید بیش از شش بار پایتخت ایران عزیز سقوط کرده و کشور کاملا به اشغال بیگانکان در آمده است اما روح ایرانی و مقاومت ایرانیان که متکی به فرهنگ ماندگار و تمدنی عظیم است چون سروی شکوهمند، استوار و سرافراز باقی مانده است.

حق شناس با بیان اینکه در جنگ تحمیلی تمام قدرت های جهانی دست در دست یکدیگر داده بودند و عراق را پشتیبانی می کردند گفت: با همت مردم و حمایت مردم از نیروهای انتظامی و سپاه و ارتش توانستیم در هشت سال دفاع مقدس مرزهای کشورمان را حفظ کنیم.

او با بیان اینکه عزیزان ارمنی با اهدای ۱۰۴ شهید در دوران دفاع مقدس نشان دادند هیچ فاصله ای را با خواهران و برادران مسلمان خود حس نمی کنند ادامه داد: عزیزان ارامنه ما با اهدای خون جوانان برومندی چون شهید گاکیک طومانیان سهم خود را در حفظ مقاومت این سرزمین ایفا کردند.

حق شناس تصریح کرد: تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده از طیف ارامنه و دیگر اقلیت های کشور نشان از پایدار و استقامت ملتی است که در دفاع از میهن همه در قالب یک نام و همچون یک پیکره واحد عمل می کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز گرد هم آمدیم تا در آخرین روز هفته دفاع مقدس ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و با پرده داری از سردیس شهیدان بار دیگر نشان دهیم  که این ملت هیچ گاه تسلیم نخواهد شد.

حق شناس با بیان اینکه ما در مقابل این همه بزرگی و رشادت و عظمت شهدا  کاری که شایسته باشد نتوانستیم بکنیم ادامه داد: امروز ما شرمنده شهیدان هستیم چراکه می توانستیم بهتر از این جامعه و کشور را اداره کنیم تا این همه نگرانی در جامعه وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: این سرزمین تا شهیدان بزرگواری همچون گاگیک طومانیان دارد هیچ گاه اجازه و  فرصت دخالت را به دیگران نداده و  انتظار است که در این زمانه حساس نیز با کار و از خودگذشتگی و تدبیر و سلامت در خدمت رسانی بتوانیم فرصت بیشتر و مناسب تری را برای خدمت به مردم عزیز ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ایران پیامی است نسبت به کسانی که همچنان بر شیپور جنگ می دمند و تلاش می کنند از ایران و ایرانی به عنوان یک کشور جنگ طلب یاد کنند اما باید بدانند ایران بزرگترین منادی صلح است و  ایرانی همیشه سر تعظیم نسبت به دوستی و مهر و مودت فرودآورده و هیچ گاه در مقابل اشغال سرزمین و تحریم و کوچک شمردن نام سرزمین و پرچمش کوتاه نیامده و نمی آید.

کد N1970399

وبگردی