آفتاب

مبارزه با معامله بشکه 220 لیتری بنزین با نرخ 5 میلیون تومان دشوار است

مبارزه با معامله بشکه 220 لیتری بنزین با نرخ 5 میلیون تومان دشوار است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مطابق برخی اخبار یک بشکه 220 لیتری بنزین امروز 5 میلیون تومان معامله می‌شود. همین نشان می‌دهد که چقدر مبارزه با این وضعیت دشوار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم رونمایی از سامانه‌های تجارت ایران غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هرحرکتی که در جهت خواستن یک مجوز یک امضا یا یک مراجعه باشد یعنی یک دیوار از فساد فرو می‌ریزد و این امر در سرعت عمل فعالان اقتصادی بسیار مهم است.

وی افزود: ما همیشه هزینه‌های زیادی را صرف خرید ماشین‌آلات با تکنولوژی جدید می‌کنیم اما حاضر نیستیم درصدی از آن را برای ارتقای نیروی انسانی و آموزش هزینه کنیم در نهایت در استفاده از تکنولوژی جدید بهره‌وری لازم را نخواهیم داشت.

شافعی افزود: آموزش در کنار تکنولوژی جدید می‌تواند نتیجه مطلوب را بدهد. موضوع دیگر قاچاق کالا است آنچه که تا به امروز صورت گرفته راه‌های بنیادی نبوده است. البته شرایط امروز اقتصاد کشور ما نیز عادی نیست.

وی افزود: ما زمانی می‌توانیم با این پدیده مبارزه کنیم که آن را پررسیک و غیر اقتصادی کنیم.  مطابق برخی اخبار یک بشکه 220 لیتری بنزین امروز 5 میلیون تومان معامله می‌شود. همین نشان می‌دهد که چقدر مبارزه با این وضعیت دشوار است.  استفاده از این سامانه‌ها می‌تواند منجر به سالم‌سازی تجارت و حتی محیط کار شود.

 

کد N1969951

وبگردی