آفتاب
به بهانه برپایی شب خاطره راویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب

مقاومت؛ رمز عبور انقلاب از بحران‌ها/وقت طلایی را از دست ندهیم

مقاومت؛ رمز عبور انقلاب از بحران‌ها/وقت طلایی را از دست ندهیم

راویان هشت سال دفاع مقدس بر این باورند که مقاومت و ایستادگی رمز عبور انقلاب اسلامی از بحران‌ها و نقطه طلایی انقلاب اسلامی در مواجهه با آنهاست.

خبرگزاری مهر-گروه فرهنگ: مرحوم رسول ملاقی‌پور فیلم «سفر به چزابه» را در سال ۱۳۷۴ می‌سازد. بیست و سه سال قبل از این. در یکی از سکانس‌های ماندگار فیلم، علی(فرهاد اصلامی) دوست آهنگساز علی(مسعود کرامتی) که کارگردان سینماست، مواجهه عجیبی با یک رزمنده آذری زبان دارد. رزمنده وقتی در دست وحید تلفنی همراهی می‌بیند و از او می‌شنود که این تلفنی تازه است و بدون سیم می‌توان با آن تماس گرفت، از وحید می‌خواهد که شماره منزلش در شهر خود را بگیرد. وقتی رزمنده با تلفن شروع به صحبت می‌کند افرادی از جمله مردی ناشناس و دخترش مارال پشت خط می‌آیند و هرچه او خود را معرفی می‌کند، نمی‌شناسندش. دختر آن رزمنده که شهید شده اما در سفر سیمنایی ملاقلی‌پور توانسته با دنیای روزگار خودش ارتباط برقرار کند؛ از شنیدن صدای دخترش خندان می‌شود، عشق به او دوباره در درونش جوانه می‌زند اما ارتباط برقرار نمی‌شود. صدای او به درستی شنیده نمی‌شود. گویی این دستگاه تازه و بدون سیم، تمامی راه‌های تماس میان آن رزمنده و دنیای امروز را قطع کرده است.

از این دست ارتباط‌های ناتمام و گاه فراموش شده این روزها کم نیستند. ارتباط‌هایی که در زمان برقراری در این مرز و بوم، خبرهای عجیبی را رد و بدل می‌کردند. صدایی از حسینیه‌ای محقر و کوچک در شمال شهر تهران؛ جماران بلند می‌شد، دستور یا امر و گاه خواهشی مولوی و ارشادی و به دنبالش در دورترین نقاط ایران و گاه خارج از ایران و در آن سوی خط ارتباطی این صدا، صدها نفر نه با صدا که با جانشان پیام را می‌شنیدند و به اصلاح ارتباط کامل می‌شد.

این روزها صاحبان صدا و آغازکنندگان این دست ارتباط‌ها در اطراف ما کم نیستند. راویان برجای مانده از هشت سال حماسه آفرینی. مخاطبان پیام‌های کامل شده با پیام پیر جماران و خالقان پیام‌های نو برای انقلاب اسلامی که به دنبال چشم و گوش و دلی برای شنیده شدن و کامل شدن پیامی هستند که رسالت انتقالش را بر دوش دارند؛ رسالتی که امروز در بازگویی و بازآفرینی کارزاری است که تجربه‌اش کردند و درس‌هایش امروز به کار گوش‌های جوانی می‌خورد که در کار ساخت فردای انقلاب اسلامی هستند.

روز گذشته هشت راوی از سال‌های دفاع مقدس، هشت صدا و هشت ایجاد کننده این چنین پیامی به دیدار با مقام معظم رهبری نائل شدند. دیدار با رهبری که گرچه خود پرچمدار ایجاد ارتباط میان نسل‌های مختلف انقلاب و بازگویی و بازخواهی آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است اما همیشه گوش شنوایی نیز برای دیدن و تکمیل کردن پیام مبارزانی داشته و دارد که سازندگان بن‌مایه انقلاب اسلامی هستند، مبارزانی که معنای تازه‌ای از دفاع را با روایت‌هایشان از دفاعی مقدس برای زیست در روزگار زر و زور و تزویر جهانیان دارند.

وقت طلایی انقلاب اسلامی را از دست ندهیم

رهام بخش بخش حبیبی، از رزمندگان استان کهکیلویه و بویر احمد، شهرستان باشت است. سردار پاستاری در مرزبانی انقلاب اسلامی. او که شب گذشته میهمان برنامه شب خاطره در محضر رهبر انقلاب اسلامی بوده است، به روایت خودش از ۲۳ آذر ۵۹ در حالی که هنوز شانزده سال کامل نداشته است قدم به جبهه می‌گذارد و تمامی هشت سال را جز ایامی که در بیمارستان بستری بود در جبهه گذرانده است. داشته‌اش از این دوران هشتاد ترکش ریزی است که همنفس سال‌های سال او هستند و مقیم تنش که خود از آنها با عنوان یادگاری یاد می‌کند

حبیبی روایت کردن از دفاع مقدس به ویژه با میزبانی رهبر انقلاب اسلامی را فدیه و هدیه‌ای از جانب خداوند بر می‌شمرد و می‌گوید: عشق ما به رهبرمان مهمترین توفیقی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

کد N1969476

وبگردی