آفتاب

درخواست اعضای شورای شهر تهران برای دیدار با رئیس مجلس

درخواست اعضای شورای شهر تهران برای دیدار با رئیس مجلس

یک عضو شورای شهر تهران از درخواست دیدار اعضای شورای شهر اسلامی تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی برای حفظ شهردار فعلی خبر داد.

«حسن رسولی» در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این پرسش که آیا شورا به‌دلیل تفاسیر متفاوتی که از قانون منع به کارگیری بازنشستگان و مشمول شدن شهردار تهران می‌شود، با نمایندگان مجلس دیدار می‌کند یا خیر گفت: شورای شهر تهران هیچ ابهام حقوقی درباره اینکه قانون جدید منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار تهران نمی‌شود، ندارد.

وی ادامه داد: به لحاظ مصالح شهروندان و اینکه ما وکلای مردم هستیم به مصلحت شهر نیست در ۱۳‌ماه ما پنجمین مدیر شهر را انتخاب کنیم. رسولی تأکید کرد: اعضای شورای شهر تهران استدلال‌های خود را برای حفظ افشانی در شهرداری به رئیس شورا منتقل کرده و رئیس شورا نیز این استدلال‌ها را به وزیر کشور انتقال داده است.

هم‌اکنون وزیر کشور به‌عنوان متولی قانون شوراها و شهرداری‌ها برای آنکه به یک نقطه نظر کارشناسی حمایتی برسد، کمیته‌ای تشکیل داده و از دیوان محاسبات و معاونت حقوقی درخواست کرده‌ایم در این خصوص اظهارنظر کند. رسولی ادامه داد: رئیس شورای‌عالی استان‌ها و رئیس شورا تقاضا کردند در اسرع وقت با رئیس مجلس در این خصوص دیداری داشته باشیم تا استدلال‌های خود را در زمینه ماندن افشانی بیان کنیم.

کد N1969406

وبگردی