آفتاب

والیبال قهرمانی جهان؛ حذف روسیه با شکست مقابل آمریکا

والیبال قهرمانی جهان؛ حذف روسیه با شکست مقابل آمریکا

همشهری‌ آنلاین: تیم‌ ملی والیبال روسیه با شکست برابر آمریکا از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند و لهستان از سد صربستان گذشت.

به گزارش ایسنا، در روز دوم از مرحله سوم گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ ديروز ( پنج‌شنبه 5 مهر) دو دیدار برگزار شد که در پایان روسیه با شکست برابر آمریکا از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و لهستان از سد صربستان گذشت.

در نخستین دیدار که از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد، روسیه رو در روی آمریکا قرار گرفت و با توجه به شکست در دیدار نخست برابر برزیل در این بازی محکوم به برد بود اما در پایان با نتیجه سه بر صفر مغلوب آمریکای بدون شکست شد تا با دو باخت حذف تلخی از قهرمانی جهان داشته باشد.

در سوی مقابل، شاگردان جان اسپرا که ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۲۳ به سود خود تمام کردند، با کسب ۹ پیروزی متوالی ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی یک رکورد را از خود به جای گذاشتند.

به این ترتیب از این گروه‌ تیم‌های برزیل و آمریکا با یک برد راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند و روسیه با دو باخت حذف شد.

در دومین دیداري ديگر دو تیم لهستان و صربستان در حالی به مصاف هم رفتند که صرب‌ها با توجه به پیروزی برابر ایتالیای میزبان تنها به یک امتیاز برای تثبیت صعودشان به نیمه‌نهایی نیاز داشتند و در نهایت با حساب سه بر صفر مغلوب شاگردان ویتال هنین شدند تا برای مشخص شدن صعودشان به جمع چهار تیم پایانی منتظر نتیجه بازی لهستان و ایتالیا باشند.

در سوی دیگر، لهستان که ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۸-۲۶، ۲۸-۲۶ و ۲۵-۲۲ به سود خود تمام کرد، موفق شد با کسب این سه امتیاز در آستانه صعود به نیمه‌نهایی قرار گیرد.

در روز پایانی دور سوم و در دیداری تشریفاتی برزیل و آمریکا از ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه به مصاف هم‌ می‌روند و از ساعت ۲۲:۴۵ و در حساس‌ترین بازی، ایتالیا میزبان لهستان خواهد بود.

کد N1969210

وبگردی