آفتاب

راز خوشبختی برانکو؛ لوزی علیه آبی

راز خوشبختی برانکو؛ لوزی علیه آبی

سرمربی کروات سرخپوشان علیرغم مقاومتی که برای سیستم لوزی از خود به جا گذاشته، تیمش به موفقیت خوبی در این سیستم دست یافته است.

به گزارش ایلنا، از ابتدای فصل تاکنون تیم پرسپولیس درمجموع لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در ۹ بازی به مصاف رقبا رفته؛ سرخ‌ها در ۳۷۴ دقیقه‌ای که با سیستم ۲-۴-۴ خطی مقابل حریفان قرار گرفته‌اند یک برد و ۳ تساوی کسب کرده، ۲ گل زده و یک گل هم دریافت کرده‌اند یعنی به‌طور میانگین هر ۱۸۷ دقیقه یک‌بار موفق به گلزنی شده‌اند.

حاصل ۴۳۶ دقیقه‌ای که تیم پرسپولیس با سیستم ۲-۴-۴ لوزی مقابل حریفان صف‌آرایی کرده اما ۴برد، یک باخت، ۹ گل زده و ۳ گل خورده بوده است؛ یعنی سرخ‌پوشان با این سیستم بازی به‌طور میانگین هر ۴۶. ۶ دقیقه یک‌بار گلزنی کرده‌اند.

پرسپولیس در دیدار مقابل فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی، هفته دوم فصل جاری در دقیقه ۱۴ و با مصدومیت کمال کامیابی‌نیا و خروج این بازیکن از زمین مسابقه به اجبار تغییر سیستم داد و به سیستم ۲-۴-۴ لوزی روی آورد، درنهایت در ۷۴ دقیقه باقی‌مانده، سرخ‌پوشان ۳بار به گل رسیدند. در دیدار رفت مقابل الدحیل هم سرخ‌پوشان در حالی که در قطر میهمان تیم قدرتمند الدحیل بودند، با همین لوزی معروف، یک بر صفر قطر را ترک کردند.

در هفته ششم لیگ برتر شاگردان برانکو با ۲-۴-۴ لوزی بازی کرد و با نتیجه ۱-۲ نساجی مازندران را از پیش رو برداشتند. سرخ‌پوشان در دیدار برگشت مقابل الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند این تیم را با نتیجه ۱-۳ در ورزشگاه آزادی از پیش رو بردارند، اما بردهای پرسپولیس با لوزی معروف به همین‌جا ختم نشد و این تیم در هفته هفتم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر، تیم سپیدرود را از پیش رو برداشت.

حالا باید دید پرسپولیس برانکو با کدام سیستم ۲-۴-۴ در دربی ۸۸ حاضر می‌شود؛ خطی یا لوزی؟ هرچند تمام آمار و ارقام خوب و موفقیت‌ها مربوط به زمانی است که سرخ‌پوشان با سیستم ۲-۴-۴ لوزی بازی کرده‌اند.

کد N1968581

وبگردی