آفتاب
مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد:

۱۷ درصد از معلولان تهرانی ناشنوا و کم شنوا هستند

۱۷ درصد از معلولان تهرانی ناشنوا و کم شنوا هستند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ۱۷ درصد معلولان استان تهران دارای مشکلات ناشنوایی و کم شنوایی هستند، گفت: اجباری شدن غربالگری شنوایی باعث کاهش تعداد معلولان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات نژاد در مراسم تقدیر از فعالان حوزه ناشنوایان و کم شنوایان استان تهران که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: ۵۰ درصد عامل ناشنوایی افراد مربوط به مسائل ژنتیکی و ۵۰ درصد دیگر نیز اکتسابی است.

وی گفت: سال گذشته قانون اجباری شدن غربالگری شنوایی در کشور به تصویب رسید و بر این اساس توانستیم از شیوع گسترده این معلولیت تا حدودی جلوگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برنامه ها و طرح های مختلفی در جهت ارائه خدمات به معلولان دارد، گفت: یکی از این برنامه ها افزایش خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار است تا جایی که بتوانیم از افزایش معلولیت در این مناطق جلوگیری و شاهد کاهش معلولیت ناشنوایی و کم شنوایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از آسیب های ناشی از معلولیت ها نیز جلوگیری کنیم، گفت: در این راستا نیز برنامه ها و طرح هایی در دستور کار داریم به طوری که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم شاهد اجرای این برنامه ها با تخصیص اعتبارات به موقع باشیم.

بیات نژاد گفت: ۱۳۴ هزار معلول در استان تهران هستند که ۱۷ درصد آنها معلولیت ناشنوایی و کم شنوایی دارند.

به گفته وی: همچنین در استان تهران ۳۲۰۰ معلول خفیف، ۶۰۹۸ فرد با معلولیت متوسط، ۷۶۶۴ نفر معلولیت شدید و همچنین ۵۵۷۰ نفر با معلولیت شدید داریم که به تمامی این افراد خدمات ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با اجرایی شدن قانون جامع هدایت از حقوق معلولان، بخش اعظمی از مشکلات این افراد برطرف می شود.

کد N1968016

وبگردی