آفتاب

ابراز امیدواری سفیر ایران نسبت به گسترش روابط تجاری و فرهنگی تهران و لاهه

ابراز امیدواری سفیر ایران نسبت به گسترش روابط تجاری و فرهنگی تهران و لاهه

سفیر ایران در هلند در نشستی با جمعی از بازرگانان و شخصیت‌های فرهنگی این کشور در محل موزه درنتز در مورد زمینه‌های گسترش تعاملات فرهنگی و بازرگانی با کشورمان تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش ایلنا، همزمان با این که نمایشگاه میراث فرهنگی ایران شامل ۱۹۶ قطعه نفیس تاریخی تمدنی از موزه ملی ایران، در موزه درنتز شهر آسن در شمال هلند برقرار  است، علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند طی نشستی با جمعی از بازرگانان، تورگردانان و شخصیت‌های فرهنگی هلند در محل این موزه، زمینه‌های گسترش تعاملات فرهنگی و بازرگانی با کشورمان را مورد تبادل نظر قرار داد.

در این جلسه که شهردار آسن، رئیس موزه درنتز و شمار قابل توجهی از فعالان فرهنگی و تجاری هلند حضور داشتند، سفیر جمهوری اسلامی ایران برخی ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

وی با اشاره به بیانیه مشترک اخیر ایران و کشورهای عضو برجام، ابراز امیدواری کرد که با تدوین مکانیزم جدید اروپا برای حفظ روابط تجاری با کشورمان، شاهد گسترش بیشتری در روابط تجاری و فرهنگی ایران و هلند نیز باشیم.

تجار و شخصیت‌های فرهنگی حاضر نیز ضمن ابراز تمایل و علاقه برای افزایش تبادلات با کشورمان، برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی در دو کشور و همچنین برگزاری چنین نشست‌هایی را اقدامی مفید و مؤثر در جهت شناخت هرچه بیشتر دو ملت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور دانستند.

در پایان این جلسه، تمام حاضرین از نمایشگاه آثار باستانی و تمدنی ایران در موزه درنتز بازدید به عمل آوردند و فیلمی از جاذبه‌های گردشگری و تمدنی کشورمان به نمایش درآمد.

کد N1967853

وبگردی