آفتاب

شیوع وبا نمایشگاه کتاب زیمبابوه را تعطیل کرد

شیوع وبا نمایشگاه کتاب زیمبابوه را تعطیل کرد

نمایشگاه کتاب زیمبابوه که برای اجرا از ۲۶ تا ۲۹ سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل شیوع بیماری وبا که بخش‌هایی از هراره و سایر نقاط این کشور را فرا گرفت، به زمانی دیگر موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه سالانه بین المللی کتاب زیمبابوه (ZIBF) که ابتدا برای اجرا از ۲۶ تا ۲۹ سپتامبر برنامه ریزی شده بود، به دلیل شیوع بیماری وبا، که بخش‌هایی از هراره و سایر نقاط در سراسر کشور را فراگرفته، به زمانی دیگر موکول شد.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، «جاسپر مونزنیز»، رئیس موقت شورای این نمایشگاه اعلام کرد که منتظر دریافت آخرین اطلاعات و اعلامیه‌های مرتبط از سوی مسئولین نظارت و ارزیابی وضعیت پیش آمده هستند.

این گزارش می‌افزایدد که به همین دلیل، برگزار کنندگان جشنواره امبیرا (Mbira)  نیز مجبور به تعویق انداختن جشنواره دو روزه خود که قرار بود در تاریخ ۲۱ و ۲۲ سپتامبر در پایتخت برگزار شود، شدند.

به علت شیوع بیماری وبا در زیمبابوه، به ویژه در هراره و مخصوصاً در مناطق پرجمعیت‌تر حومه شهر، حداقل ۳۵ نفر جان باخته و بیش از ۷۰۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که این بیماری به استانهای دیگر نیز گسترش یافته است.

کد N1967781

وبگردی