آفتاب
در نشست با بازرگانان هلندی؛

سفیر ایران در لاهه به گسترش روابط تجاری دو طرف ابراز امیدواری کرد

سفیر ایران در لاهه به گسترش روابط تجاری دو طرف ابراز امیدواری کرد

سفیر ایران در هلند با اشاره به بیانیه مشترک ایران و ۱+۴ ابراز امیدواری کرد که با تدوین مکانیسم جدید اروپا برای حفظ روابط تجاری با کشورمان، شاهد گسترش هر چه بیشتر روابط با هلند باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا جهانگیری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی با جمعی از بازرگانان، تورگردانان و شخصیت‌های فرهنگی هلند در محل موزه «درنتز» شهر آسن در شمال هلند همزمان با برپایی نمایشگاه میراث فرهنگی ایران در این موزه، درباره زمینه‌های گسترش تعاملات فرهنگی و بازرگانی هلند و ایران گفت‌وگو کرد.

نمایشگاه میراث فرهنگی ایران شامل ۱۹۶ قطعه نفیس تاریخی تمدنی از موزه ملی ایران، در موزه درنتز شهر آسن در شمال هلند برپاست.

در این نشست که شهردار آسن، رئیس موزه درنتز و شمار قابل توجهی از فعالان فرهنگی و تجاری هلند حضور داشتند، سفیر جمهوری اسلامی ایران برخی ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

وی با اشاره به بیانیه مشترک اخیر ایران و کشورهای عضو برجام، ابراز امیدواری کرد که با تدوین مکانیسم جدید اروپا برای حفظ روابط تجاری با کشورمان، شاهد گسترش بیشتری در روابط تجاری و فرهنگی ایران و هلند نیز باشیم.

تجار و شخصیت‌های فرهنگی حاضر نیز ضمن ابراز تمایل و علاقه برای افزایش تبادلات با کشورمان، برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی در دو کشور و همچنین برگزاری چنین نشست‌هایی را اقدام مفید و مؤثری در جهت شناخت هر چه بیشتر دو ملت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور عنوان کردند.

در پایان این جلسه، حاضران از نمایشگاه آثار باستانی و تمدنی ایران در موزه درنتز بازدید کردند و فیلمی از جاذبه‌های گردشگری و تمدنی کشورمان به نمایش درآمد.

کد N1967757

وبگردی