آفتاب
رفیق‌دوست در رونمایی از سردیس بانوی مبارز:

حدیدچی‌ها باید در جامعه تکثیر شوند

حدیدچی‌ها باید در جامعه تکثیر شوند

رفیق‌دوست گفت: از ویژگی خانم دباغ ولایت‌مداری بود و تا آخر حیاتش به این عهد پایند ماند باید سعی کنیم خانم دباغ در جامعه تکثیر شود.

به گزارش خبرنگار مهر مراسم رونمایی از سردیس مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) امروز ۴مهرماه، با حضور محسن رفیق‌دوست فرمانده دفاع مقدس و جمعی از دانش‌آموزان مدارس مختلف در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

رفیق‌دوست با اشاره به بعد از پیدایش اسلام اولین کسی که شهید شد زن بود، گفت: زن در اسلام قطعا در بزنگاه‌ها نقش اول و اصلی را ایفا می‌کند. مطمئنا کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. در دوران قبل از انقلاب‌اسلامی آن‌هایی که مردان را به خیابان آوردند، زن‌ها بودند. برای اثبات این موضوع اشاره به فیلم‌های آن دوران اکتفا می‌کند.

او ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب به عظمت خدا حضور زن‌ها در تاسوعا و عاشورا بیش‌تر از مردان بود، در روز اربعین مردان و زنان برابر شدند تا همگی با وحدت و یکپارچگی به انقلاب رسیدند.

فرمانده دفاع مقدس با اشاره به تشییع شهیدی که سرش از بدن‌اش جدا شده بود، اظهار کرد: زمانی که پدر و مادر شهید او را دیدند پدر زانوهایش خم شد اما مادرش با ایستادگی و مقاومت گفت همیشه زنده‌باشی!

رفیق‌دوست با اشاره به اولین دیدارش با خانم دباغ، تصریح کرد: اولین بار که خانم دباغ را دیدم در منزل شهید سعیدی بود که با شهید سعیدی دیداری محرمانه داشتم و حضور خانم دباغ را تایید کردند و گفتند که صحبت‌ات را بگو ایشان مورد اعتماد هستند. 

به گفته او، زنان مبارز همیشه با استقامت و ایستادگی برای انقلاب جنگیدند. رفیق دوست گفت: در دوران قبل از انقلاب در زندان که بودم چشم‌بند داشتم اما متوجه شدم زنی را برای شکنجه می‌برند از صدای جگرخراش سرم را به دیوار کوبیدم و بیهوش شدم زمانی که به‌هوش آمدم گفتند بدون اینکه حرفی بزند، مٌرد.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: زمانی که‌انقلاب شد خانم دباغ را دیدم و باید بگویم که مدیریت این بزرگ زن مثال‌زدنی و تاریخی بود. زمانی ایشان از همدان به تهران آمد و به من گفت: «حاج‌محسن چرا ناراحتی؟» به او گفتم این سپاه، سپاه نمی‌شود! گفت: «چرا؟» گفتم: دولت موقت نمی‌خواهد. گفت: «به دیدار امام (ره) بروید واین را بگویید» همراه با خانم دباغ به حضور شریف امام(ره) رفتیم و سپاه از زیرنظر دولت موقت به زیرنظر شورای انقلاب اسلامی رفت.

رفیق‌دوست با اشاره به ویژگی‌های مرضیه حدیدچی اظهار کرد: از ویژگی خانم دباغ ولایت‌مداری بود و ولایت را خوب می‌شناخت. تا آخرین لحظه حیاتش ولایت‌مدار بود و با ولایت هیچ زاویه‌ای پیدا نکرد. پس خانم دباغ باید در جامعه تکثیر شود. 

در پایان از سردیس خانم دباغ و کتاب صوتی زندگی او رونمایی شد.

کد N1967585

وبگردی