آفتاب

واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به حواشی دیدار "وزیر" با یک نانوا/ارائه تسهیلات به زائران اربعین

واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به حواشی دیدار "وزیر" با یک نانوا/ارائه تسهیلات به زائران اربعین

"توقف طرح جریمه ریالی سربازی از سال آینده، افزایش ماموریت‌های ترافیکی و امداد و نجات تابستانه هلال احمر، ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی به سربازان فراری و غایب‌ها، ایران ۱.۳ درجه سلسیوس گرم‌تر شد، خطر بارش باران‌های نمکی در صورت خشک‌ شدن دریاچه‌های نمک، جزئیاتی جدید از تکالیف مهارت محور به جای «مشق شب»، وجود ۳۰۰۰ محله پرآسیب در کشور، واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به حواشی دیدار "وزیر" با یک نانوا و ترخیص چهار نرده‌بان ۶۴ متری آتشنشانی از گمرک" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین  اخبار اجتماعی  ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد

توقف طرح جریمه ریالی سربازی از سال آینده/ کشف ۱۸۸۴ کارت جعلی سربازی

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از توقف طرح جریمه ریالی در سال آینده خبر داد.

سردار بهرام نوروزی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی اظهار کرد: اجرای این طرح تا پایان امسال ادامه داشته و برابر آخرین اطلاعات ما در سال آینده اجرایی نخواهد شد. بنابراین افرادی که تا پایان امسال هشت سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند تنها تا پایان امسال می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

جزئیات طرح ملی امداد و نجات تابستانه تشریح شد

افزایش ماموریت‌های ترافیکی و امداد و نجات تابستانه هلال احمر/رشد ۱۳ درصدی ماموریت‌های کوهستان

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با پایان طرح ملی امداد و نجات تابستانه به تشریح جزئیات این طرح پرداخت و گفت که امسال ماموریت‌های ترافیکی با رشد چهار درصدی و عملیات های امداد و نجات با رشد ۴.۳درصدی همراه بودند و این‌ در حالی است که عملیات رها سازی هفت درصد کاهش داشته است.

رییس سازمان  امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه‌ صحبت‌های خود محورهایی که بیشترین عملیات رهاسازی در آن انجام شد را تشریح کرد و گفت: محور استان قم با ۳۳ مورد عملیات رهاسازی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و در ادامه محور تاکستان ــ زنجان در استان قزوین با ۲۹ مورد و محور زنجان ــ قزوین در استان زنجان با ۱۹ مورد عملیات راه رهاسازی در رده‌های بعدی قرار دارند.

ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی به سربازان فراری و غایب‌ها/ارائه تسهیلات به زائران اربعین

سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ممنوعیت اعطای وام و تسهیلات بانکی به مشمولان غایب و سربازان فراری خبر داد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به تسهیلات این سازمان برای راهپیمای اربعین و خروج مشمولان سربازی از کشور اظهارکرد: سال گذشته اولین سالی بود که ما به شکل اینترنتی درخواست‌های خروج از کشور مشمولان را ثبت کردیم که طبیعتا یکسری مشکلاتی بویژه در زمینه ارتباط با سامانه‌های اطلاعاتی دیگر دستگاه‌ها به وجود آمد. خوشبختانه امسال این مشکلات حل شده و بانک‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی با یکدیگر در ارتباط هستند. بر این اساس متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین یا به طور کلی متقاضیان خروج از کشور که مشمول سربازی هستند، می‌بایست به سایت نیروی انتظامی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند در ادامه این درخواست به دانشگاه‌ها ارجاع شده و دانشگاه تاییدیه‌های لازم را در صورتی که فرد شرایط را داشته باشد صادر خواهد کرد.

گزارش هواشناسی از سال آبی‌ای که گذشت

ایران ۱.۳ درجه سلسیوس گرم‌تر شد/ بارش در ۲۲ استان زیر حد نرمال

همزمان با پایان سال آبی ۹۷-۹۶، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با ارایه گزارش وضعیت بارش و دمای کشور تاکید کرد: سال آبی ۹۷-۹۶ درحالی به پایان رسید که ایران ۲۸.۷ درصد کمبود بارش و از سوی دیگر ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش دما را ثبت کرده است.

صادق ضیائیان همچنین با اشاره به کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور طی ۱۲ ماه گذشته اظهار کرد: متاسفانه استان سیستان و بلوچستان در سال آبی ۹۷-۹۶، وضعیت بارشی خوبی نداشت و با ۷۵ درصد کمبود بارش، رتبه اول کم‌بارشی را از آن خود کرده است. استان‌های کرمان و هرمزگان نیز با ۶۷ درصد کمبود بارش در رتبه‌ دوم کمی‌بارشی قرار می‌گیرند. افزون بر اینها در ۱۲ ماه گذشته بارش استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و فارس تا حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کم آبی دریاچه‌های نمک یک هشدار است؛

خطر بارش باران‌های نمکی در صورت خشک‌ شدن دریاچه‌های نمک

دکتر آزاد تیموری، استاد زیست شناسی دانشگاه شهید باهنر  در پاسخ به مهمترین علت خشک شدن دریاچه‌های نمک در کشور چیست، توضیح داد: علت‌های متعددی برای خشک شدن دریاچه‌ها (هم دریاچه‌های خشک و هم شور و نمکی) وجود دارد. این عوامل می‌توانند طبیعی یا حاصل فعالیت‌های مخرب انسانی در طول سالیان باشد. متاسفانه در خشک شدن دریاچه‌های کشور ما در یک دهه گذشته هر دو عامل نقش زیادی دارند.

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه از بین رفتن دریاچه‌های نمکی که در نزدیکی شهرها و اجتماعات انسانی قرار دارند با توجه به محیط نمکی - خشکی که به‌وجود می آورند شرایط را برای زیستن در اطراف این دریاچه‌ها سخت می‌کنند، اظهار کرد: رسیدن نمک‌ها و املاحی که تا این زمان به‌صورت محلول در آب بوده‌اند به زمین‌های اطراف و در فضا باعث شوری زمین‌های اطراف خواهد شد و مشکلات تنفسی را برای افراد جوامع نزدیک به‌ وجود می‌آورد. از این جهت خشک شدن دریاچه‌های شور در بلندمدت و شاید کوتاه مدت می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

جزئیاتی جدید از تکالیف مهارت محور به جای «مشق شب»

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش جزئیات طرح تکالیف مهارت محور را تشریح کرد و گفت: در هر استان مناطقی مشخص شده که مدارس آن دارای کلاس‌های با تراکم ۱۶ تا ۲۵ نفر باشند؛ این مدارس طبق بسته‌های پیشنهادی آماده شده، تکالیف مهارت محور را جایگزین «مشق» و «تکلیف شب» می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در دوره ابتدایی تصمیم گرفتیم برای تغییر فضای کلاس از حافظه‌پروری به سمت مهارت محوری در کلاس‌هایی که امکانش وجود دارد تکالیف مهارت محور را جایگزین مشق شب کنیم گفت: قرار است در مرحله اول در مدارسی که تراکم بین ۱۶ تا ۲۵ نفر دارند به جای آنکه در منزل رونویسی انجام دهند و تکرار و تمرین کنند، این کار را در مدرسه انجام دهند و در خارج از مدرسه فعالیت عملی که برای زندگی‌شان ضروری است، انجام بدهند.

معاون سازمان بهزیستی خبر داد

وجود ۳۰۰۰ محله پرآسیب در کشور

فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به وجود بیش از ۳۰۰۰ محله پرخطر در کشور از آغاز طرح «پازک» در ۵۰۰ محلات پرآسیب خبر داد.

براتی سده ضمن تشریح جزئیات طرح «پازک» توضیح داد: در این محلات تیم‌های اجتماع محور را فعال می‌کنیم و آنها سراغ خانواده افراد معتاد و نه خود معتادین می‌روند. براساس این طرح، فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در ۱۰ گام که مربوط به فاز اول این طرح هستند انجام می‌شود. برای فرزندان این خانواده‌ها ۶ جلسه و برای زنان ۸ جلسه دوره‌های آموزشی پیشگیری از مصرف مواد را برگزار می‌شود و در انتها تیم اجتماع محور با همکاری خود زنان و بچه‌ها پروژه‌های پیشگیرانه برای همان منطقه پر آسیب شهری می‌نویسد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

تکذیب شایعه باز کردن مرزهای ترانزیت موادمخدر از سوی ایران به سمت اروپا

پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن رد شایعه باز کردن مرزهای ترانزیت مواد مخدر از سوی ایران به سمت اروپا گفت: موضوع بازکردن مرزهای اروپا از سوی ایران برای ترانزیت مواد مخدر به دنبال نقض برجام در سطوح عالی نظام اصلا مطرح نیست. ایران عضو کنوانسیون‌های بین المللی مبارزه با موادمخدر است و به تعهداتش کاملا پایبند است.

در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت صورت گرفت

واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به حواشی دیدار "وزیر" با یک نانوا

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آماده شدن حساب‌های ملی سلامت و کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت گفت: به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، هر ایرانی در سال ۹۵ برابر با ۳۰۵ هزار تومان کمتر از جیب خود در حوزه سلامت خرج کرده است.

وی در واکنش به حواشی دیدار وزیر با یک نانوا افزود: وزیر بهداشت تاکنون ۳۸۰ سفر استانی داشتند و چند صد کیلومتر هم زمینی رفت و آمد کردند و تک تک با مردم و بیماران و کارکنان و افراد مختلف مواجهه پیدا می‌کنند. در همین هفته روزی ۱۴ تا ۱۶ ساعت بازدید داشتند و از یزد، اهواز و مشهد بازدید کرده و امروز هم به سمت قزوین می‌روند و آخر هفته هم به مدت چهار روز بازدید استانی دارند.  متوجه نمی‌شوم برخی جریانات رسانه‌ای که از بیت‌المال و شبه بیت‌المال تغذیه می‌شوند؛ چرا می‌خواهند یک مدیر جهادی و فعال را یک مدیر بی‌تحرک و نشسته نشان دهند. باید توجه کرد که کار زیاد، درصد مواجهه با مردم را افزایش می‌دهد و با آنها شوخی هم می‌کنند، دکتر هاشمی با مردم شوخی می‌کنند تا آلام‌شان کم شده و حتی اگر مدیری کارش را انجام نداده باشد، همان‌جا برخورد می‌کند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد

نگرانی از چاقی دانش‌آموزان کشور/ارزیابی اختلالات دانش‌آموزان غیرایرانی

دکتر سیدحامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با ابراز نگرانی از وضعیت چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان کشور، از فعالیت حدود ۲۰ هزار مدرسه مروج سلامت از مجموع ۱۱۰ هزار مدرسه کشور خبر داد.

وی درباره استعمال دخانیات در بین دانش آموزان نیز گفت: طبق بررسی‌های سال ۹۴ و ۹۵ در میان دانش آموزان کشور، ۱۱ درصد دانش آموزان کشور تجربه مصرف سیگار را دارند، اما این به این معنا نیست که این دانش آموزان به استعمال دخانیات اعتیاد دارند و این آمار خارج از محیط مدرسه گرفته شده؛ چراکه محیط مدرسه یک محیط عاری از دخانیات است.

گلایه نظری از عدم انتشار نام رسانه‌های دریافت کننده طرح ترافیک

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران از عدم انتشار نام رسانه‌های دریافت کننده طرح ترافیک گلایه کرد.

حجت نظری با بیان اینکه در تیر ماه امسال تذکری در مورد طرح‌های ترافیک خبرنگاران ارائه کردم و خواستار شفافیت در توزیع طرح ترافیک میان خبرنگاران و عکاسان شدم، گفت: اما متاسفانه معاونت حمل و نقل برخلاف آئین نامه که مکلف شده بود اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح را به همراه نام رسانه منتشر کند، این اقدام را انجام نداد و از انتشار اسامی رسانه‌ها خودداری کرد.

شهردار تهران خبر داد

ترخیص چهار نرده‌بان ۶۴ متری آتشنشانی از گمرک/ جمع آوری متکدیان تا شهریور۹۸

محمدعلی افشانی، شهردار تهران در تشریح جزئیات برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران از احداث خانه "اقوام" در این شهر خبر داد و افزود: همزمان با هفتم مهر ماه روز "آتشنشانی" از چهار نرده بان ۶۴ متری آتشنشانی برای تهران رونمایی خواهد شد.

شهردار تهران ادامه‌ داد: در حوزه تکدی‌گری اگر انسانی قربانی می‌شود نباید تحقیر شود، چرا که یک انسان در پایتخت این کشور چطور سر چهار راه‌ها باید برای نان شب دستش دراز باشد. بی تردید باید این افراد جمع‌آوری شوند که من قول تحقق این کار را تا شهریور ماه سال آینده داده‌ام، اما ان‌شاء‌الله این کار زودتر عملیاتی خواهد شد. البته سازمان بهزیستی نیز باید وظایف خود را انجام دهد.

در آستانه هفته جهانی ناشنوایان اعلام شد

کاهش ازدواج‌های فامیلی و افزایش علل اکتسابی ناشنوایی/ لزوم تخصیص مستمری به معلولان شدید شنیداری

حسین نحوی نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه ۵۰ درصد علل ناشنوایی ژنتیکی و ۵۰ درصد اکتسابی و ناشناخته است گفت: با توجه به کاهش ازدواج‌های فامیلی و افزایش مشاوره ژنتیکی، عوامل ژنتیکی در بروز ناشنوایی کاهش اما عوامل اکتسابی آن افزایش یافته است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۶۳۷ هزار و ۵۰۰ نفری که مستمری بگیر ما هستند، ۵۵ هزار نفر در گروه ناشنوایان قرار دارند، تصریح کرد: این به معنی آن است که ۸.۶ درصد مستمری‌بگیران ناشنوایان هستند. متاسفانه درصد مستمری‌بگیران در حوزه شنوایی کم بوده چرا که این تصور وجود داشته که گروه ناشنوایان باید کار کنند و کسانی نباشند که مستمری می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار  اداره اجتماعی  در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

توقف طرح جریمه ریالی سربازی از سال آینده/ کشف ۱۸۸۴ کارت جعلی سربازی

جزئیاتی جدید از تکالیف مهارت محور به جای «مشق شب»

ایران ۱.۳ درجه سلسیوس گرم‌تر شد/ بارش در ۲۲ استان زیر حد نرمال

ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی به سربازان فراری و غایب‌ها/ ارائه تسهیلات به زائران اربعین

خطر بارش باران‌های نمکی در صورت خشک‌ شدن دریاچه‌های نمک

انتهای پیام

کد N1966971

وبگردی