آفتاب

شفر: هدف ما برد مقابل پرسپولیس است

شفر: هدف ما برد مقابل پرسپولیس است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: هدف ما برد مقابل پرسپولیس است.

به گزارش خبرنگار مهر، وینفرد شفر در حاشیه تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران درباره شرایط تیمش در آستانه بازی با پرسپولیس گفت: خوشحالم که می توانیم دربی را برگزار کنیم. داریم روی این بازی کار می کنیم. امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم. شاید هم برنده شویم ولی بازی ساده ای نداریم. هدف ما برد در دربی است. 

وی در خصوص ارزیابی اش از 6 هفته گذشته و احتمال جدایی اش از استقلال بعد از دربی در صورت باخت گفت: من مربی ای هستم که هیچ موقع نمی ترسم. برای بازی با السد نگرانی نداشتم. برای دربی هم نگران نیستم. 50 هزار هوادار ما را حمایت می کنند. باید بجنگیم و همه با صد درصد توان تلاش کنند.

سرمربی استقلال درباره تغییر پست وریا غفوری نسبت به سال گذشته و اینکه نسبت به سال گذشته هنوز به اوج نرسیده است، تصریح کرد: غفوری به عنوان وینگر مقابل ذوب آهن گلزنی کرد و حتی به تیم ملی هم دعوت شد. او بعد از بازگشت از تیم ملی مریض بود و نتوانست تمرین کند. الان او شرایط خوبی دارد.

شفر درباره فرشید باقری و اینکه چرا این بازیکن با لباس شخصی در تمرین امروز حاضر شد، گفت: باقری مریض است و باید دید تا فردا شرایطش چطور می شود.

وی در خصوص کری خوانی بازیکنان پرسپولیس تاکید کرد: فکر می کنید یک مربی باید چه بگوید؟ مگر می شود بگویند ما می بازیم؟ ما هم می خواهیم برنده باشیم. امیدوارم در پایان مسابقه ما برنده باشیم. در دو بازی قبل بازی یک بر صفر شد و مسابقات خوبی بود.

سرمربی استقلال درباره جایگاه دو تیم در جدول و اینکه پرسپولیس در رده دوم است، گفت: بله خوب است به پرسپولیس تبریک می گویم.

شفر درباره فراز و نشیب استقلال در این فصل خاطرنشان کرد: ما بازیکنان جدیدی داریم که باید خودشان را پیدا کنند. یک مثال می زنم. منچسترسیتی دو سال با مربی جدید سوم و چهارم شد. دورتمند هم همینطور. ما هم به زمان نیاز داریم. وقتی شش هفت بازیکن جدید داریم نمی توانیم در طول چهار هفته تیم درجه یک درست کنیم. داریم کار می کنیم. من دو سال قرارداد دارم و می خواهم جوان ها را آهسته آهسته وارد تیم کنم. طبیعی است می خواهیم در دربی برنده باشیم و تمام تلاشمان روی این موضوع است. 

وی گفت: نمی توانیم برویم و با شش بازیکن جوان بازی کنیم. ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان می خواهیم. هدفم ساختن یک تیم جدید برای آینده است. 

سرمربی استقلال درباره اینکه چقدر فرصت نیاز دارد تا بازیکنان جدید شرایطی مثل بازیکنان سال گذشته از جمله ابراهیمی، تیام و نورافکن پیدا کنند، گفت: این اولین بار نیست که یک تیم جدید می سازم. دو راه داریم. می توانیم تمام بازیکنان جوان را در تمام مسابقات به زمین بفرستیم. شاید بعد از پنج بازی در مسیر افت قرار بگیرند. آنها باید قدم به قدم وارد تیم شوند. صیادمنش مقابل السد بازی کرد. می دانم که چه کار می کنم. در کارلسروهه این کار را کردم و بازیکنانم بعد از دو سال ملی پوش شدند. 

وی ادامه داد: الان تیام دارد در عجمان امارات بازی می کند. تیمش در مسیر افت است. او یک گل زده است و خیلی بد بازی می کند. شاید این اطلاعات جدیدی باشد که شما نشنیده اید. زمانی که استعدادهایی مثل آقایی، آذری و صیادمنش داریم باید قدم به قدم وارد تیم شوند. من باید تیمم را آماده کنم نه اینکه به ضرر تیمم کار کنم. می دانم چه کار باید انجام بدهم. بهترین کار را برای استقلال و هواداران انجام می دهم. بعدا می توانم بگویم این همان تیمی است که راجع به آن صحبت می کردیم.

شفر در خصوص اینکه آیا به هواداران قولی می دهد؟ گفت: صیادمنش و آقایی سه هفته از تیم بیرون بودند به خاطر اتفاقی که برایشان افتاد. ما در چهار بازی این بازیکنان را نداشتیم. بعد برایشان تمرینات اختصاصی گذاشتیم. بعدا می توانید از من سئوال کنید. بعدا شما می گویید چه تیم خوبی ساخته شده است.

وی درباره اینکه صبر هواداران استقلال زیاد نیست و آنها در دربی برد می خواهند، گفت: این صحبت درست نیست! هواداران می دانند که باید صبر کنند چون تیم جدیدی می سازیم. بازیکنان خوبی هم داریم. این بازیکنان باید در قالب تیمی بیایند. داریم روی این موضوع کار می کنیم.

شفر درباره اینکه حتی هواداران به علیرضا منصوریان هم فرصت کافی ندادند و بعد از یکسال خواستار جدایی اش شدند، تصریح کرد: من الان چه چیزی می توانم بگویم. 

وی گفت: این صحبت درست نیست. باور کنید بهترین هواداران آسیا را داریم. حدود 20 میلیون هوادار داریم که شاید پنج نفر بگویند ما صبر نمی کنیم. ولی با تمام وجود می جنگیم.

سرمربی استقلال درباره نتیجه دربی به خبرنگاران گفت: اگر می دانستم می توانستم بروم جای دیگر و پول خوبی در بیاورم! امیدوارم بازی خوبی انجام بدهیم و برنده شویم. 

شفر درباره اینکه آیا توانسته ترکیبش را بشناسد و اینکه کارشناسان می گویند تبریزی در خط حمله بهتر از پشت مهاجم بازی می کند، گفت: تقریبا ترکیب را می دانم ولی روی یکی دو پست باید امروز و فردا تمرین کنیم تا ببینیم چه می شود. در بازی قبل تبریزی به عنوان مهاجم وسط بازی کرد.

کد N1966938

وبگردی