آفتاب

مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید

مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید

معاون میراث فرهنگی بوشهر از پایان مرمت عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر و دو قلعه قاجاری محمدخان دشتی و قلعه زایرخضرخان اهرمی خبر داد.

به گزارش ایلنا، قلعه محمدخان دشتی، قلعه زایرخضرخان اهرمی و عمارت علوی سه بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار هستند که توسط اداره میراث فرهنگی استان بوشهر مورد احیاء و مرمت قرار گرفتند.

نصراله ابراهیمی (معاون میراث فرهنگی استان بوشهر) با اعلام این خبر گفت: سه بنای تاریخی قلعه محمدخان دشتی، قلعه زایرخضرخان اهرمی و عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر از محل اعتبارات ملی ـ استانی توسط اداره کل میراث فرهنگی بوشهر مرمت شد.

معاون میراث فرهنگی بوشهر گفت: مرمت این بناهای تاریخی درحالی از سال 93 آغاز شد که استحکام بخشی اضطراری، سبک سازی سقف، گچکاری، کف سازی، بازسازی و مرمت درب و پنجره ها از جمله اقدامات مرمتی بود که به طور کاملا اصولی و با نظارت میراث فرهنگی انجام گرفت.

او تاکید کرد: درحال حاضر اقدامات واگذاری این بناهای تاریخی به بخش خصوصی درجهت اشتغال و درآمدزایی در بوشهر آغاز شده و قرار است به جز عمارت علوی که تبدیل به موزه چاپ و نشر شده است دو بنای دیگر با کاربری های فرهنگی و اقامتی به بهره برداری برسند.

کد N1966854

وبگردی