آفتاب

وحشت مردم استرالیا از فرو ریختن ساحل کوئینزلند

وحشت مردم استرالیا از فرو ریختن ساحل کوئینزلند

همشهری آنلاین: غرق شدن یک قسمت بزرگ در ساحل محبوب ایالت کوئینزلند استرالیا در دریا، باعث ترس و وحشت مردم منطقه شده است.

به گزارش ایسنا، این دومین باری است که طی سه سال اخیر گودالی در ساحل شبه جزیره "اینسکیپ پوینت" ظاهر شده است و در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز یک خودروی شخصی، یک خودروی کاروان، یک تریلر و چندین چادر داخل گودال ایجاد شده در این ساحل سقوط کردند.

متصدی ماهیگیرانِ این ساحل ديروز در حال سرکشی به این منطقه ساحلی متوجه می‌شود قسمتی از ساحل ناپدید و گودالی به عمق ۷.۵ متر ایجاد شده است. به گفته او روز قبل ساحل کاملا طبیعی بوده و مردم زیادی در آن حضور داشتند. اما امروز یک فرسایش بزرگ در این ساحل اتفاق افتاده است.

مردم منطقه نسبت به فرسایش‌های بیشتر نگران بوده و این اتفاق ترس و وحشت را میان آن‌ها برانگیخته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی یک مهندس ژئوتکنیک نسبت به فرسایش‌های بیشتر و ناپدید شدن کل ساحل هشدار داده بود.

سخنگوی خدمات پارک‌های ملی و حیات وحش کویینزلند با بیان این که رِنجرها و محیطبانان این فرسایش‌ها را دیده‌بانی می‌کنند گفت: فروریزی خط ساحلی واقع در جنوب محوطه جاده "اینسکیپ" امروز صبح توسط محیط‌بانان دیده شده و بلافاصله مورد ارزیابی قرار گرفت. هم‌چنین این فرسایش در اردوگاه‌های ساحلی تاثیر نداشته است.

این احتمال وجود دارد که فرسایش به دلیل تضعیف بخشی از خط ساحلی با جریان جزر و مد و امواج ایجاد شده باشد. زمانی که این اتفاق زیر خط آب رخ می‌دهد، خط ساحلی تکیه‌گاه خود را از دست داده و قسمتی از ساحل با پیش‌روی به سمت آب‌ها و کشیده شدن به اعماق، گودالی به جا می‌گذارد.

به گزارش دیلی‌میل، به منظور تامین امنیت عمومی نظارت دقیق بر این سایت توسط خدمات پارک‌های ملی و حیات وحش کویینزلند ادامه خواهد داشت.

  • آشنايي با استراليا
کد N1966715

وبگردی