آفتاب

عباس فلسطین را به‌عنوان «دولت تحت اشغال» معرفی خواهد کرد

عباس فلسطین را به‌عنوان «دولت تحت اشغال» معرفی خواهد کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال معرفی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیات، یک مقام فلسطینی تصریح کرد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در سخنرانی خود در روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل، از کشورهای جهان خواهد خواست که فلسطین را به‌عنوان دولت تحت اشغال در مرزهای سال ۱۹۶۷، به رسمیت بشناسند.

این مقام فلسطینی که خواست هویتش فاش نشود، گفت: «محمود عباس، به مجمع عمومی سازمان ملل ابلاغ خواهد کرد که شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در نشست بعدی خود دولت فلسطین تحت اشغال را معرفی خواهد کرد و از ۱۳۸ کشوری که فلسطین را به‌عنوان عضو ناظر در سال ۲۰۱۲ به رسمیت شناخته‌اند، خواهد خواست که دولت فلسطین را به‌عنوان دولت تحت اشغال در مرزهای سال ۱۹۶۷ به رسمیت بشناسند».

وی افزود، محمود عباس همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که دولت فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند درخواست خواهد کرد این کار را انجام دهند و برای کنفرانسی بین‌المللی برای صلح فرابخوانند تا به‌عنوان جایگزینی برای میانجی‌گری انحصاری آمریکا در روند صلح باشد.

طبق این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین پایان توافق‌های قبلی با دولت آمریکا درباره پیوستن فلسطین به سازمان‌ها و منشورهای بین‌المللی را اعلام می‌کند و در نشست آینده شورای مرکزی ساف که اوایل اکتبر برگزار خواهد شد، توافق‌های امضا شده با اسرائیل را به دلیل عدم پایبندی این رژیم مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

کد N1966597

وبگردی