آفتاب

نمایشنامه‌نویسان بزرگی در حوزه سلامت قلم زده‌اند

نمایشنامه‌نویسان بزرگی در حوزه سلامت قلم زده‌اند

مدیر بخش نمایشنامه‌ جشنواره‌ ادبیات سلامت معتقد است: خیلی از نمایشنامه‌نویسان بزرگ ایرانی و خارجی مانند غلامحسین ساعدی و هنریک یوهان در حوزه سلامت قلم زده‌اند و آثار ماندگاری تولید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، اصغر نوری (مدیر بخش نمایشنامه‌ جشنواره‌ ادبیات سلامت) در خصوص موضوع نمایشنامه‌های ارسالی گفت: موضوع سلامت بسیار گسترده است، بخشی از آن به درمان و بیماری‌های جسمی و روحی مربوط می‌شود و بخش دیگر به آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های روانی و اعتیاد، مشکلاتی که فرد با جامعه و حتی خانواده دارد، ولی اولویت در پذیرش و داوری با آثاری است که پرداختن به پیشگیری و یا درمان بیماری‌های جسمی و روحی در آنها پررنگ‌تر باشد.

وی ادامه داد: برای اینکه نمایشنامه‌نویسان به مدل‌هایی دست پیدا کنند، شش نمایشنامه را انتخاب کردیم که در یک هفته در ماه مهر آنها را معرفی کرده و از منظر سلامت تحلیل می‌کنیم و اگر دوستان در آن برنامه شرکت کنند با منظور ما از نمایشنامه در حوزه‌ سلامت بیشتر آشنا می‌شوند.

نوری در خصوص نمایشنامه‌های موفق ایرانی در حوزه‌ سلامت گفت: خیلی از نمایشنامه‌نویسان بزرگ ایرانی آثاری را خلق کرده‌اند که دقیقا منطبق با اهداف جشنواره‌ ادبیات سلامت است. در این میان می‌توان به نمایشنامه‌های غلامحسین ساعدی و محمود استاد محمد اشاره کرد.

وی افزود: این نمایشنامه حتی در سطح جهانی نیز بسیار رایج است و از نمونه‌های موفق کلاسیک دنیا می‌توان به «دشمن مردم» و «خانه‌ی عروسک» هنریک یوهان ایبسن و خیلی از کارهای آنتوان چخوف اشاره کرد.

این مترجم و نمایشنامه‌نویس در خصوص داورهای انتخابی برای برای بخش نمایشنامه گفت: دو هیات داوری داریم که قطعا از نمایشنامه‌نویسان طراز اول ایران هستند. گروه اول بهترین‌ها را برای شرکت در جشنواره انتخاب می‌کنند و داوران نهایی سه اثر برگزیده را معرفی خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره ادبیات سلامت به سایت www.adabiatsalamat.ir مراجعه کنند.

کد N1966570

وبگردی