آفتاب
خداکرمی خطاب به افشانی؛

آیا برای مدیریت یکپارچه شهری برنامه ریزی کرده اید؟

آیا برای مدیریت یکپارچه شهری برنامه ریزی کرده اید؟

یک عضو شورای شهر تهران خطاب به شهردار گفت :آیا برای مدیریت یکپارچه شهری برنامه ریزی کرده اید؟

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید خداکرمی پس از استماع چکیده برنامه سوم توسعه از زبان شهردار تهران که در جلسه علنی شورای شهر خوانده شد، گفت: با توجه به اینکه برنامه را به صورت کامل نخوانده‌ایم، نمی‌توان درباره‌اش نظر کلی داد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت این برنامه مسیر ۵ ساله مدیریت شهری را مشخص می‌کند و نکات مثبتی هم دارد که نشان‌دهنده رویکرد نوآورانه بر مبنای پتانسیل‌های بالقوه تهران است. امیدواریم هریک از مواردی که توسط شهردار تهران بیان شد، بر مبنای مستندات و تجربیات کارشناسان و سنجه‌های به کار برده برای سنجش نتایج برنامه دوم باشد.

خداکرمی یاد آوری کرد: اما قرائت این برنامه کمی من را نگران کرد؛ دلیل نگرانی من این است که در گزارش آقای افشانی با همه جامعیت ضمیر اول شخص مفرد «من» خیلی استفاده شد و این نگرانی را ایجاد کرد، نکند قرار است برنامه‌های ما دستوری و مهندسی شده باشد، بدون آنکه مشارکت از پایین به بالا که لزوم اصلی مشارکت است، در نظر گرفته باشد.

وی ادامه داد: مسئله و سؤال دوم من از شهردار تهران این است که تصویر و سیمای ارائه شده در برنامه نشان می داد که همه کارها را ما باید انجام دهیم. آیا این برنامه برای مدیریت یکپارچه شهری تمهیدی اندیشیده است؟

کد N1966491

وبگردی