آفتاب

مصطفوی: تمام بدبختی‌های فوتبال ما از دوره ریاست کفاشیان است

مصطفوی: تمام بدبختی‌های فوتبال ما از دوره ریاست کفاشیان است

رییس سابق فدراسیون فوتبال در دوره حضورش آرای جنجالی را در دربی صادر کرده و اکنون در آستانه دربی به صحبت درباره آن پرداخت.

داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران در گفت و گو با ایلنادر خصوص پیش‌بینی از دربی 88 اظهار داشت: هر کسی بهتر بازی کند برنده این بازی می‌شود پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می‌برد اما استقلال هم تیم بسیار خوبی است، خوب بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد نمی‌توان این بازی را خوب پیش بینی کرد چون همیشه دربی شرایطش با سایر بازی‌ها متفاوت است.

وی در خصوص اینکه در زمان ریاستش در فدراسیون حکم جنجالی دی‌ماه 73 را در خصوص دربی صادر کرد، افزود: شاید از نظر شما آن دربی جنجالی بود اما فقط شلوغ‌کاری شد چیز خاصی نبود چون بازی تا دقیقه 89 ادامه داشت اما وقتی تماشاگران به داخل زمین ریختند کمیته انضباطی مجبور به اجرای محرومیت شد.

مصطفوی درباره اینکه آیا کسی در خصوص این رای به وی توصیه‌ای کرد یا خیر؟ بیان داشت: هیچ کس هیچ توصیه‌ای به ما کرد ما خودمان این رای را صادر کردیم باید به این موضوع اعتراف کنم که جلساتی برگزار می‌شد که این بازی به هم نخورد اما پیشنهاد یا توصیه‌ای به ما هیچ کس نکرد اما می‌گویند نیازی به این اتفاقات نیست چون لیدرها در ایران تعیین کننده هستند البته من یک بار هم استقلال را سه بر صفر بازنده کردم. این تیم با برق شیراز بازی داشت یک بازیکن این تیم به نام داریوش یزدی کارت بازی نداشت به اولیایی مدیرعامل این تیم زنگ زدم توصیه کردم که وی را بازی ندهد او گوش نکرد این بازیکن به میدان رفت و هنوز بازی تمام نشده بود کمیته انضباطی تشکیل جلسه داد و بازی را سه بر صفر کردیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص صحبت‌های قلعه‌نویی مبنی بر اینکه جای مصطفوی و دادکان در فوتبال ایران خالی است خاطرنشان کرد: ما با دست خالی تیم را به جام جهانی بردیم این کار آسان نیست قلعه‌نویی اگر این حرف را زده می‌دانست که این کار چقدر سخت است که بتوان با دست خالی یک تیم را به موفقیت برسانی.

مصطفوی در خصوص عملکرد تاج در فدراسیون فوتبال گفت: تمام بدبختی‌های فوتبال ما از دوره ریاست کفاشیان است. در واقع تاج وارث کارهای کفاشیان است. به نظر من تاج در فدراسیون فوتبال بماند چون عملکرد بسیار موفقی داشته و در این برهه دولت هم نباید کاری به فدراسیون فوتبال داشته باشد. فدارسیون دولتی نیست درست است که اساسنامه را هیئت دولت امضا کرده که البته این کار را هم می‌توانست انجام دهد اما اگر فیفا به این موضوع ورود کند فوتبال ایران دچار مشکل خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

کد N1966367

وبگردی