آفتاب
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

تکلیف مدرسه محوری/درحوزه های دانش،ابزار وروش های آموزشی عقب هستیم

تکلیف مدرسه محوری/درحوزه های دانش،ابزار وروش های آموزشی عقب هستیم

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن کوثر اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی صبح امروز با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مدیران دانشگاه شهید رجایی در سالن کوثر اردوگاه شهید باهنر برگزار شد. 

بطحایی در این مراسم در آغاز سخنان خود بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و اجرایی شدن آن در دو بعد ساختاری و محتوایی را متذکر شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به بحث مدرسه محوری و تغییر در اداره مدارس تاکید کرد و گفت: نوآوری و خلاقیت در مدارس باید به شکل مطلوبی رشد کند و این اتفاق با مدرسه محوری رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: ما نمی توانیم با ۸۰۰ صفحه مصوبه قانونی که برای مدارس ارسال می کنیم و هر روز هم تغییر می کند، مدارس را به شکل مطلوب اداره کنیم. باید دست مدارس را در اداره مدرسه و طی کردن مسیر تعلیم و تربیت باز بگذاریم چون در مدارس با معلمان باهوش رو به رو هستیم. 

بطحایی با بیان اینکه شایسته محوری را در گام اول با سه برنامه شروع کردیم، بیان کرد: ما در زمینه های دانش، ابزار و روش های آموزشی دچار عقب افتادگی هستیم. در این میان در حوزه دانش وضعیت بهتری داریم، اما در روش های خود ۷۰ سال عقب هستیم. همچنین در حوزه محتوا نیز غفلت های زیادی کرده ایم. 

ادامه دارد...

کد N1966353

وبگردی