آفتاب

محکومیت حادثه تروریستی اهوار در شورای امنیت/ انتشار متن بیانیه ظریف و موگرینی/ کمک سیا به دولت آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی

محکومیت حادثه تروریستی اهوار در شورای امنیت/ انتشار متن بیانیه ظریف و موگرینی/ کمک سیا به دولت آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی

محکومیت حادثه تروریستی اهوار در شورای امنیت سازمان ملل متحد، انتشار متن بیانیه وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمک سیا به دولت آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا، مشاور امنیت ملی ترامپ در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور ایران درباره دست داشتن آمریکا و کشورهای منطقه در حمله تروریستی اهواز مدعی شد: «یا اسرائیل مقصر است یا آمریکا! هیچ وقت روسیه و ایران مقصر نیستند. یک پای قضیه می‌لنگد.»

-  مدیر سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از تلاش این سازمان برای کمک به دولت ایالات متحده در روند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره خبر داد.

- گردان‌هایی از ارتش سوریه برای کمک به پاکسازی مناطق جنوبی این کشور از عناصر تروریستی داعش، منطقه ادلب را ترک کردند.

- ائتلاف به رهبری عربستان از افتتاح مسیر انساندوستانه میان دو شهر کلیدی صنعا و الحدیده خبر داد.

- وزیر امور خارجه فرانسه حمایت سازمان ملل متحد از توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب را برای جلوگیری از وقوع درگیری در این منطقه از سوریه خواستار شد.

- نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در تماس تلفنی با رییس‌جمهوری روسیه بار دیگر از تحویل سیستم‌ دفاع ضد موشکی اس-۳۰۰ به سوریه انتقاد کرد.

- وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره درباره سامانه دفاع ضد هوایی اس-۳۰۰، در نیویورک با همتای روس خود دیدار می‌کند.

- رییس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره تهدید‌های مواد مخدر سخنرانی کرده و درخواستی برای مبارزه با این مواد ارائه کرد.

- وزیر امور خارجه آلمان گفت که در نشت شورای امنیت، مساله افزایش درگیری‌ها در جهان و احتمال تبدیل شدن آن به بحرانی فراگیر را مطرح خواهد کرد.

- سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی طی هفته جاری در نیویورک با وزیر امور خارجه روسیه دیدار می‌کنند.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای آن را آمریکا بر عهده دارد، در بیانیه‌ای حمله تروریستی شهر اهواز را به شدت محکوم کرده است.

 

کد N1966300

وبگردی