آفتاب

ولاسکو از تیم ملی والیبال آرژانتین خداحافظی کرد

ولاسکو از تیم ملی والیبال آرژانتین خداحافظی کرد

همشهری آنلاین: ولاسکوی آرژانتینی بعد از چهار سال رهبری تیم ملی کشورش، خداحافظی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت آمریکای جنوبی تیم ملی والیبال آرژانتین در مسابقات جهانی والیبال مردان جهان با وجود این که توانست به دور دوم راه یابد، از قرار گرفتن در میان هشت تیم برتر جام باز ماند و از این مسابقات کنار رفت.

یک روز پس از این اتفاق خولیو ولاسکو از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد.

سرمربی آرژانتینی در سال ۲۰۱۴ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و پس از چهار سال حضور در این تیم آخرین بازی‌اش را برابر فرانسه تجربه کرد. وي در ۱۱۹ بازی هدایت تیم ملی را كشورش بر عهده داشت و ۶۸ پیروزی و ۵۱ شکست را تجربه کرد. او به همراه آرژانتین توانست مدال طلای بازی‌های پان‌آمریکن تورنتو را با پیروزی سه بر دو برابر فینال کسب کند.

به گزارش همشهري آنلاين، اين مربي آرژانتيني از سال 2011 تا 2014 ( 1392) هدايت تيم ملي واليبال ايران را به دست گرفت و توانست تحولي شگرف در اين تيم بوجود آورد. قهرماني ايران در مسابقات آسيايي در زمان وي محقق شد و نيز تيم ايران توانست در جام جهاني 2011 لقب تيم شگفتي‌ساز را به خود اختصاص دهد. در سال 2003 با هدايت وي تيم ايران براي نخستين بار به ليگ جهاني واليبال راه يافت و با هدايت او بود كه تيم ملي ايران در مسابقات جهاني 2014 پا به ميدان گذاشت. آخرين دست‌آورد وي با تيم ملي ايران حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان در سال 2014 بود.

پاره‌اي از متخصصان ورزش واليبال در كشور از او به عنوان "بزرگترين مربي تاريخ واليبال ايران" ياد مي‌كنند.

کد N1966074

وبگردی