آفتاب

از عدم دسترسی اعضای شورا به اطلاعات شهرداری تا رفتن بازنشستگان از شهرداری

از عدم دسترسی اعضای شورا به اطلاعات شهرداری تا رفتن بازنشستگان از شهرداری

اعضای کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر در مورد وضعیت حقوقی شهر، نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون 48 نشست هفتگی ملاقات مردمی برگزار شده که بر این اساس 875 مکاتبه با مدیران شهری در راستای حل مشکلات و درخواست‌های مردمی داشتیم، گفت: در این مدت به همراه معاونان و حتی نمایندگان مجلس با حضور در محلات و مناطق، به بررسی وضعیت مردم پرداختیم و تاکنون 200 بازدید میدانی از پروژه‌های مختلف داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین شکایات مردم از شهرداری در چه حوزه‌ای است به تنوع شکایات اشاره  و اظهار کرد: توافقات شورای معماری مناطق که در دوره قبل انجام شده اما در دوره جدید با توجه به مغایرت‌های قانونی متوقف شده است از جمله بیشترین شکایات مردمی است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه شاهد هستیم که املاک کوچک مقیاس و ریزدانه توسط شهرداری به دلیل قرار گرفتن در پروژه‌های شهری خریداری شده اما بلاتکلیف رها شدند که بیشترین حجم شکایات را به خود اختصاص داده‌اند گفت: بخش دیگری از شکایات مردم نیز به گلایه‌های آنها برای تردد در دفاتر خدمات الکترونیک، شهرداری منطقه و معاونت‌ها است که این امر موجب اصطکاک میان کارمندان شهرداری و مردم می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست خبری ناهید خداکرمی عضو دیگر کمیسیون حقوقی و نظارت در مورد ماندن یا رفتن شهردار تهران به موجب قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: قوانین شهرداری خاص است و بهتر است صبر کرده و دندان به جگر بگذارید تا طبق قانون عمل شود.

وی با بیان اینکه در شهرداری خود به خود بازنشسته‌ها در حال رفتن هستند، گفت: شهرداری نهاد غیر دولتی است و شهردار توسط شورا انتخاب می‌شود و معاونان نیز توسط شهردار انتخاب می‌شوند و بر اساس این رویکرد، شهرداری یک مجموعه غیر دولتی است.

خداکرمی با بیان اینکه قطعا ما به قانون تمکین خواهیم کرد و خلاف آن عمل نمی‌کنیم گفت: اما باورمان این است که شهرداری مشمول این قانون نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه علی اعطا دیگر عضو کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با اشاره به دستاوردهای کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه حدود 30 جلسه طی یک سال اخیر برگزار شد و در مورد جایگاه حقوقی شورایاری‌ها، ابعاد حقوقی مصوبه برج‌باغ و ابعاد طرح‌های شهرسازی و زیست‌محیطی به بحث و تبادل نظر پرداختیم در پاسخ به سوالی درخصوص عدم دسترسی اعضای شورا به سامانه‌های اطلاعاتی شهرداری گفت: در اوایل تیرماه برای بررسی یک طرح نیازمند دسترسی به اطلاعات موجود در شهرداری شدم اما با وجود آنکه دو مرتبه نامه‌نگاری کردم اما دسترسی اطلاعات برای من ایجاد نشد و این جای سوال است و امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

انتهای پیام

کد N1965924

وبگردی