آفتاب

بررسی ظرفیت زیست شبانه در پایتخت/ رونق فعالیت شبانه و ساعات غیر اداری در تهران

بررسی ظرفیت زیست شبانه در پایتخت/ رونق فعالیت شبانه و ساعات غیر اداری در تهران

در راستای برگزاری کمیته برنامه پنج ساله سوم ، جلسه هم اندیشی پهنه زیست شبانه در منطقه 3  برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ وحید طلائی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری درخصوص رویکرد تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران اظهار داشت: مشارکت محور و انسان محور بودن بر مبنای ارزش و اولویت به انسان در شهر، مهمترین رویکرد برنامه پنج ساله سوم است.

وی ادامه داد: از آنجا که بدون رضایت مردم و جلب مشارکت آنها هیچ اقدامی نمی‌تواند به موفقیت منتهی شود، توجه به اصل رضایت شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر برای پیشبرد اهداف دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری در امر خدمات رسانی ضروری بوده و برنامه ها باید در راستای گسترش رفاه، نشاط و امنیت عمومی تنظیم شود.

نیاز به ایجاد هماهنگی های بین بخشی در سیاست گذاری ها و مدیریت یکپارچه در تنظیم و اجرای برنامه، قوانین و مقررات داخلی و آموزه های مذهبی جامعه، تعیین سیاست ها، شناخت ذینفعان، ارزیابی و تحلیل طرح ها و توجه به آسیب های احتمالی به منظور دستیابی به یک برنامه جامع و کامل از جمله نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان در این جلسه بود.

همچنین از دیگر نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان توجه به طرح های اجراشده در سطح جهان و در نظر گرفتن الگویی برای برنامه های اجرایی که از نظر فرهنگی و ساختاری با ایران مشابهت هایی را دارا باشد و استفاده از تجربیات مثبت و منفی آنها در تنظیم و اجرای برنامه، استفاده از نتایج بدست آمده از طرح های اجرا شده در سطح ملی و تجربیات مدیران، کارشناسان و پیمانکاران دخیل در این طرح ها، جلب مشارکت شهروندان،بخش خصوصی واصناف، بگونه ای که در روند اجرای برنامه ها نقش اصلی به آن ها داده شده و مدیریت شهری تنها در جایگاه سیاست گذار، تسهیل گر و تأمین کننده زیرساخت های برنامه باشد بود.

ضمن اینکه، توجه به انعطاف پذیری برنامه های پیشنهادی و در نظر گرفتن قابلیت ها، محدودیت ها و پتانسیل های موجود در هر منطقه و منظور نمودن کارکردهای متعدد برای طرح ها علاوه بر موضوعات تفریحی ( موضوعاتی از قبیل تجاری، ورزش و سلامت، گردشگری، فرهنگی و ... در برنامه های پیشنهادی مدنظر قرار گیرد)، تأمین زیرساخت های مورد نیاز از قبیل حمل و نقل عمومی، دسترسی ها، روشنایی، امنیت، قوانین مربوطه و ... از جمله نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان محسوب می شود.

 بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، به منظور هم اندیشی مناطق هم پهنه در تنظیم هر چه بهتر برنامه پنج ساله سوم و تهیه گزارش تحلیل وضع موجود و نیز ضرورت ایجاد رویکردی تلفیقی در سطوح بالاتر، با لحاظ نمودن ملاحظات همجواری جغرافیایی و اشتراکات پهنه ای و شناخت مسائل، ارائه راهکارها و برنامه های کاربردی، با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 3 جلسه هم اندیشی پهنه زیست شبانه برنامه پنج ساله سوم، با حضور معاونین برنامه ریزی و توسعه شهری و مشاورین مناطق 1، 2، 3، 4، 6، 7 و 12 و نمایندگان دبیرخانه کمیته برنامه پنج ساله سوم، در دفتر معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 3 برگزار شد.

انتهای پیام

کد N1965704

وبگردی