آفتاب

تشریح دلایل تغییرات در کادر مربیان تیم دوچرخه سواری

تشریح دلایل تغییرات در کادر مربیان تیم دوچرخه سواری

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری دلایل اعمال تغییرات در کادر فنی و مربیان را مسائلی چون استفاده از فکر جدید با توجه به مشکلات ارزی، نبود باشگاه و تیم‌داری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نشست کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری روز یکشنبه اول مهرماه با حضور ۱۴ نفر از اعضای این کمیته در محل فدراسیون برگزار شد که نتیجه آن معرفی پراش و قادر میزبانی به عنوان گزینه های اصلی مربیگری دو تیم پیست و جاده ایران بود.

محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با مهر دلایل اتخاذ این تصمیم را تشریح کرد.

* خبرگزاری مهر: مهمترین تصمیم کمیته فنی فدراسیون در روز گذشته تنها انتخاب مربی بوده است؟

- محسن سلگی: بله در جلسه روز گذشته پیرامون مسائل مختلف، نتایج رکابزنان و عملکرد مربیان در بازیهای آسیایی چند ساعتی صحبت کردیم و در نهایت به غیر از این دو نفر کسی مد نظر کمیته فنی نبود.

* چرا از فردی مانند مجید ناصری که در بازیهای المپیک لندن و دوره قبل بازیهای آسیایی سرمربی تیم ملی بوده بهره نمی گیرید؛ آیا فدراسیون با ایشان مشکل داشته یا مورد وثوق شما نیست؟

- اصلا این طور نیست. وی مورد تأیید ما هست، ولی خودش تمایلی به همکاری با فدراسیون ندارد. در سال گذشته برنامه های خود را به فدراسیون ارائه داد اما خودش به این نتیجه رسید که با ما همکاری نکند.

* شنیده شده که یکی از موارد اختلاف بین فدراسیون و وی برای حضورش در تیم ملی مبلغ قرارداد و دستمزد بالای پیشنهادی وی بوده است؟

- در کل یکی از بحث ها حقوق بود. ایشان داور بین المللی فدراسیون جهانی است و چنانچه مربی تیم ملی باشد دیگر اجازه داوری به شکل قبل را از سوی فدراسیون جهانی نخواهد داشت. ایشان یکی از مربیان با سواد و از افتخارات این رشته است و ما هم برای وی آرزوی موفقیت می کنیم که در هر عرصه ای چه داوری و چه مربیگری موفق باشد.

* چرا فدراسیون از وی مشاوره نمی گیرد؟

- دو سه بار هم ایشان به کمیته فنی دعوت شده اما هر بار یا ایران نبوده یا مشغله داشته و نیامده است. همه مکاتبات ما موجود است. حتی برای جلسه روز گذشته کمیته فنی هم دعوت شد اما نیامد.

* به نظر می رسد فدراسیون مربیان جوانی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرده است. آیا تجربه آنها به اندازه ای هست که بتوانند مربیگری تیم ملی را برعهده بگیرند؟

- این دو نفر آن قدر هم جوان نیستند. میزبانی آن قدر هم جوان نیست. مگر آقای ابوحیدری چند سال سن دارند؟ میزبانی کاپیتانی و مربیگری تیم شهرداری تبریز را خودش انجام می دهد و فکر نمی کنم که از این تیم بالاتر در ایران داشته باشیم. پراش هم به عنوان کمک مربی در تیم ملی پیست حضور داشته و از آن سو برخی از شاگردانش در تیم ملی هستند.

* با تصمیم اعلام شده کمیته فنی به نظر می رسد فدراسیون دیگر قصد همکاری با ابوحیدری و هاشم کندی را ندارد؟

- این تصمیم صد در صد نیست اما با توجه به شرایطی که هست تلاش می شود تغییراتی در ترکیب کادر فنی تیم ملی داشته باشیم تا با ایده ها و فکر جدید کار کنیم. ما روز گذشته ۵ ساعت جلسه فنی داشتیم و نتیجه گیری این جمع ۱۴ نفره همین دو نفر بود. بعد از این جلسه به این نتیجه رسیدیم که از تجربیات این دو نفر در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم.

* دلایل این تصمیم چه بوده و آیا نمی توانستیم از حضور مربیان خارجی استفاده کنیم؟

- به هر حال با وجود مسائلی چون نوسانات بازار و شرایط ارزی موجود نمی توانیم از حضور مربیان خارجی استفاده کنیم. گزینه هایی که بیشتر روی آن صحبت شد این دو نفر بودند.

* آیا این نفرات در جلسه هم حاضر بوده و برنامه های خود را ارائه کردند؟

- جلسه صبح کمیته فنی به خاطر بررسی مسائل مربیگری بوده. در جلسه صبح علی احمدی، سراجی، شمعونیان و میزبانی حضور داشتند. ما نقطه نظرات این نفرات را پیرامون موضوعات مختلف دریافت کردیم. اینکه در این وضعیت بحران های مالی و اقتصادی چه کاری انجام دهیم که دوچرخه سواری متضرر نشود. در این شرایط ارزی وضعیت طوری است که اجازه نمی دهد تیم داری کنیم. باشگاه نداریم و نمی توانیم به مسابقات برویم.

* آیا دستمزد این دو گزینه مربیگری مشخص است؟

- قرار است دستمزد و مبلغ قرارداد خود را طی روزهای آینده به ما اعلام کنند، همین طور نفراتی که می خواهند با آنها کار کنند مانند مربی بانوان، کمک مربی و تکنسین، برنامه های کوتاه و مدت بلند مدتشان را هم ظرف یک هفته به ما بدهند. بعد از اعلام برنامه های این دو مربی کمیته فنی در خصوص حضور آنها در رأس تیم ملی تصمیم گیری نهایی خواهد کرد.

* آیا در مورد وضعیت مربیگری تیم کوهستان و ادامه همکاری با پریموث نیز صحبت کردید؟

- در مورد کوهستان بعد از سفر قمری به اجلاس فدراسیون جهانی در اتریش بحث خواهد شد تا تکلیف این موضوع هم مشخص شود. قمری و پریموث احتمالا همدیگر را در حاشیه رقابتهای قهرمانی جاده جهان در اروپا خواهند دید اما تکلیف ادامه همکاری با این مربی در جلسات بعدی کمیته فنی مشخص و اعلام می شود.

کد N1965463

وبگردی