آفتاب

نخستین تراموای خودران جهان، به حرکت درآمد

نخستین تراموای خودران جهان، به حرکت درآمد

شرکت "زیمنس موبیلیتی"، تراموای خودران خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، نخستین تراموای خودران جهان، برای نشان دادن قابلیت‌های رانندگی با کمک هوش مصنوعی به نمایش درآمد.

شرکت آلمانی " زیمنس موبیلیتی" (Siemens Mobility)، تراموای خودران خود را با موفقیت در ترافیک آزمایش کرد و نشان داد که سیستم‌های رایانه‌ای می‌توانند در آینده، خطرات این وسایل نقلیه سنگین را برای عابران پیاده و رانندگان کاهش دهند.

این تراموا موسوم به "کومبینو"(Combino)، ویژگی‌های بسیاری از خودروهای خودران را دارد و برای تصویربرداری از محیط اطراف، به لیدار، رادار و حسگرهای دوربین مجهز است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی، امکان پاسخ دادن به سیگنال‌های مسیریابی، واکنش خودکار به مسیر و توقف کردن را برای تراموا فراهم می‌کنند.

تراموای کومبینو، در بخشی از یک مسیر آزمایشی به حرکت درآمد و در راه با یک ترافیک واقعی روبه‌رو شد. در این آزمایش، یک راننده هم حضور داشت تا در صورت لزوم مداخله کند. حسگرهای تراموا در طول آزمایش، با موفقیت کار خود را آغاز کردند و توانستند از عهده کنترل ترمز و توقف ایمن برآیند.

شرکت زیمنس موبیلیتی برای ابداع سیستم‌های رایانه‌ای تراموای خود، با دانشمندان علوم رایانه "مؤسسه فناوری کارلسروهه"(KIT) آلمان همکاری کرده است.

"سابرینا سوزان"(Sabrina Soussan)، مدیرعامل شرکت زیمنس موبیلیتی گفت: ما با هوشمند ساختن قطارها و زیرساخت‌ها می‌توانیم ایمنی حمل و نقل را در مسیرهای کوتاه یا طولانی تضمین کنیم.

انتهای پیام

کد N1965445

وبگردی