آفتاب

افراد مسلح از اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه به شمال می‌روند

افراد مسلح از اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه به شمال می‌روند

منابع سوری از طرح انتقال افراد مسلح و خانواده های آنها از اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه به سوی منطقه ای در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، گروه موسوم به لواء شهداء القریتین وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه از طرح خود برای انتقال افراد مسلح و غیرنظامیان مقیم در اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه به شمال کشور خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی این گروه از قصدش برای خروج از این اردوگاه واقع تحت منطقه نفوذ آمریکا در نزدیکی پایگاه التنف در مرز با اردن به سوی منطقه ای در شمال سوریه بدون اینکه نام این منطقه اعلام شود و نیز بدون ذکر جزییات روند آتی خبر داده شده است.

روسیاالیوم گزارش داد: کاربران شبکه های اجتماعی طی روزهای اخیر از تمایل سه هزار نفر از افراد مسلح  با خانواده هایشان برای رفتن به شمال سوریه خبر داده بودند تا فقط در منطقه افراد مسلح وابسته به گروههای موسوم به کتائب احمد العبدو، اسود الشرقیه و جیش المغاویر باقی بمانند. 

همزمان روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع وابسته به معارضان سوریه اعلام کرد که بیش از ۵ هزار از افراد مسلح و خانواده هایشان نام خود را برای خروج از اردوگاه الرکبان ثبت نام کرده اند.

کد N1965104

وبگردی