آفتاب

همه ظرفیت‌های صنعت پزشکی بروز نکرده است

همه ظرفیت‌های صنعت پزشکی بروز نکرده است

یک عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: تولیداتی که در واکسن‌سازی وجود دارد و تکنولوژی‌هایی که در این صنعت از آن استفاده می‌شود در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عنوان شد که برخی از واکسن‌ها به دیگر کشورها صادر می‌شود.

احمد همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت گفت: جلسه امروز این کمیسیون با حضور مسئولان  انستیتو پاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار شد که مباحث مختلفی در صنعت دارو نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: تولیداتی که در واکسن‌سازی وجود دارد و تکنولوژی‌هایی که در این صنعت از آن استفاده می‌شود در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عنوان شد که برخی از واکسن‌ها به دیگر کشورها صادر می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سطح علمی این دو شرکت یعنی رازی و پاستور در حد قابل قبولی است اما همه ظرفیت‌های آن هنوز ظهور و بروز پیدا نکرده است. مباحثی مطرح شد که به عنوان مثال برخی از واکسن‌ها از جمله فلج اطفال تزریقی و واکسن‌های صادراتی دیگر را بتوانیم تقویت کنیم که در مواقع تحریم بتوانند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند و تولیدات را داشته باشند.

 

کد N1964922

وبگردی