آفتاب
وزیر اطلاع رسانی پاکستان:

فکر جنگ احمقانه است/ دهلی موضع واضح خود برای مذاکرات را اعلام کند

فکر جنگ احمقانه است/ دهلی موضع واضح خود برای مذاکرات را اعلام کند

وزیر اطلاع رسانی پاکستان ضمن در خواست از هند برای اعلام موضع خود در قبال مذاکرات دهلی نو- اسلام آباد، گفت: حتی فکر کردن به جنگ بین هند و پاکستان به عنوان دو قدرت هسته ای نیز احمقانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستان، «فواد چودری» وزیر اطلاع رسانی پاکستان در واکنش به اظهارات رئیس ستاد ارتش هند مبنی بر تهدید پاکستان به حمله نظامی گفت: حتی فکر کردن به جنگ بین پاکستان و هند نیز احمقانه است، دولت هند باید موضع واضح خود را در قبال مذاکرات اعلام کند.

وی افزود: پاکستان خواهان انجام مذاکرات با هند در تمام مسائلِ قابل حل است، لذا دهلی نو نیز باید موضع واضح خود را در قبال مذاکرات اعلام کند چرا که هیچ مسئله ای از راه جنگ و دشمنی قابل حل نیست.

چودری در ادامه گفت: جنگ یکی از راه های پیش رو است اما حتی فکر جنگ بین دو کشور دارای قدرت هسته ای نیز احمقانه است، راه دیگر  اما مذاکره است که جایی می توان از طریق گفتگو به حل مسائل پرداخت؛ هر چند لغو دیدار وزرای خارجه هند و پاکستان در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل مانعی بر سر راه مذاکرات دوجانبه از سوی هند است اما ما برای انجام مذاکرات آمادگی خود را اعلام می کنیم.

وی در ادامه گفت که مسئله اصلی بین هند و پاکستان مسئله کشمیر است. در اصل سیاسیون هند با توجه به نزدیکی انتخابات سراسری این کشور با سر دادن شعارهای ضد پاکستانی به دنبال منفعت خود در این انتخابات هستند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در ادامه گفت که اسلام آباد نگران اقدامات تروریستی هند در  ایالت «بلوچستان» است و دستگیری «کلبوشن یادیو» جاسوس هندی نمونه واضحی از دخالت های هند در خاک پاکستان است.

کد N1964711

وبگردی