آفتاب

انتشار گزارش عملکرد پردیس تئاتر شهرزاد بدون جزئیات فروش/فروش ۳ میلیاردی نمایش‌ها در نیمه اول سال

انتشار گزارش عملکرد پردیس تئاتر شهرزاد بدون جزئیات فروش/فروش ۳ میلیاردی نمایش‌ها در نیمه اول سال

پردیس تئاتر شهرزاد گزارش عملکرد خود را در شش ماهه نخست سال ۹۷ منتشر کرد اما اطلاعاتی از رقم فروش نمایش‌ها ارائه نکرد.

به گزارش ایلنا، در شش ماه نخست سال ٩٧ نمایش‌های متفاوت و متنوعی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت. میانگین فروش این نمایش‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال بوده است. در شش ماه نخست امسال  تعداد ٤٠ اجرای صحنه‌ای، بیش از ٢٠ نمایشنامه‌خوانی و اجراخوانی و تعداد ١٠ پرفورمنس روی صحنه رفته است.

نمایش « شیرهای خان بابا سلطنه» به کارگردانی افشین هاشمی و بازی گلاب آدینه یکی از پرمخاطب‌ترین نمایش‌های پردیس تئاتر شهرزاد در بیش از ۱۲۰شب اجرای خود در این پردیس بوده است، این نمایش که از دی ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ در سالن شماره ۱ این مجموعه روی صحنه رفت رکورد بیشترین اجرا وجذب مخاطب را در یک سالن خصوصی به خود اختصاص داده است.

برنامه‌های ویژه نوروز پردیس تئاتر شهرزاد از نخستین روزهای فروردین ماه سال ۹۷ به طور رسمی آغاز شد. نمایش آئینی و سنتی « نوروز خوانی» به کارگردانی جواد انصافی و نمایش « خواستگاری» به کارگردانی سید عظیم موسوی دو نمایش جذاب این پردیس در روزهای نخست فروردین سال جاری بودند که برای اولین بار توسط یک سالن خصوصی تدارک نمایش برای اجرا درتعطیلات نوروز پیش بینی شده بود و به دلیل استقبال مخاطبان تاپایان فروردین، این نمایش‌های نوروزی ادامه یافت و مورد استقبال واقع شد.

« بنگاه تئاترال» به قلم علی نصیریان و کارگردانی هادی مرزبان توانست در ۲ دوره اجرا در این مجموعه با مخاطبان خود ارتباط خوبی برقرار کند، هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تئاتر مجددا و در شهریور ۹۷ به مدت ١٥ شب نمایش «آمیزقلمدون» اثر زنده یاد اکبر رادی را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برد که این دو نمایش جزء آثاری متفاوت و پرمخاطب بودند.

نمایش « آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی یکی از نمایش‌های پرفروش در شش ماه نخست سال ٩٧ در پردیس تئاتر شهرزاد بود که این نمایش در بهار ٩٧ و در  مجموع ۲ دوره اجرا در پردیس شهرزاد، میزبان تعداد بیش از هشت هزار مخاطب بوده است. علی سرابی در خرداد نمایش « خدای کشتار» را در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه برد که توانست در روزهای جام جهانی و ایام ماه مبارک رمضان درجذب مخاطب موفق عمل کرده و به فروش قابل توجهی دست پیدا کند.

« ماجرای مترانپاژ» به کارگردانی محمد حسن معجونی از دیگر نمایش‌های پرفروش این پردیس بود که در مدت کوتاهی که روی صحنه رفت، مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد، از سوی دیگر معجونی در مرداد سال جاری نمایش «سینما فلیک» را با بازی نوید محمدزاده و ستاره پسیانی روی صحنه برد که این نمایش ازجمله پرفروش‌ترین نمایش‌های اجرا شده در شش ماه نخست سال جاری در میان نمایش‌های اجرا شده درسالن‌های شهر تهران است.

نمایش « یک دقیقه و سیزده ثانیه» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی، یکی دیگر از نمایش‌های پرمخاطب پردیس تئاتر شهرزاد در تابستان سال جاری بود که به دلیل سبک متفاوت اجرا و مضمون نمایش مخاطبان زیادی از این نمایش استقبال کردند.

اپرا تئاتر « لیلی و مجنون» به کارگردانی سید جلال الدین دری، تجربه‌ای بسیار نو محسوب می‌شد که ترکیب موسیقی و تئاتر در کنار هم بود و مخاطبان زیادی ازجمله علاقه‌مندان به موسیقی سنتی را باخود همراه کرد و جزء تجربه‌های موفق در این پردیس محسوب می‌شود.

نمایش « روزهای بی‌باران» به کارگردانی امین بهروزی و بازی سجادافشاریان جزو پرفروش‌ترین نمایش‌های پردیس تئاتر شهرزاد در روزهای آخر تابستان سال ٩٧ بود که این نمایش در بیش از سی شب اجرا توانست هرشب با حداکثر ظرفیت و با بلیت‌های خارج از ظرفیت میزبان تعداد گسترده‌ای از مخاطبان تئاتر باشد.

نمایش « صد درصد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی و بازی هوتن شکیبا و ستاره پسیانی از ابتدای شهریور روی صحنه رفت و اجراهای این نمایش تا اواخر مهر ادامه خواهد داشت. تا کنون این نمایش جزو نمایش‌های پرمخاطب سال ۹۷ بوده و در ایام  آخرهفته با ۲ اجرا در روز میزبان مخاطبان است.

در راستای سیاست‌های حمایتی پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش « آفتابکاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه» به کارگردانی پویا پیرحسینلو، که جزو متون برگزیده جشنواره فجر بود، در تابستان سال جاری به مدت ٢۷ شب در این پردیس روی صحنه رفت و مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد، نمایش‌های « پا» به کارگردانی آرمین حمدی پور از شیراز و « کابوس‌های دنباله‌دار» به کارگردانی مهرداد هنرمند ازرشت که دو نمایش برگزیده نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد بودند و طبق برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده در زمان‌بندی مشخص مورد حمایت قرار گرفته و به مرحله اجرا رسیدند. ۲ نمایش « گزیده» با بازی و کارگردانی امیرکربلایی زاده و « چشم‌هایی که مال توست» با بازی و کارگردانی بهاره رهنما با اجرا در روزهای شنبه توانستند رونق خوبی به روزهای تعطیل سالن‌های نمایش بدهند. نمایش محیطی « کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه‌نژاد با اجرا در کافه شهرزاد نیز یکی از پرفروش‌های نیم‌سال اول بود که به موفقیت خوبی در زمینه ارتباط با مخاطب رسید و اولین اجرا در کافه شهرزاد بود.

سالن شماره ۳ این پردیس در کنار گروه‌های حرفه‌ای میزبان گروه‌های جوان بود که نمایش « رومرز» به کارگردانی فریماه مسگرنیا که نخستین تجربه کارگردانی او و اولین حضور تیم بازیگرانش روی صحنه بود، نمایش « هاراگیری» به کارگردانی افشین واعظی جزو نمایش‌های خلاق از یک گروه جوان بوده است که هر ۲ نمایش درجذب مخاطب خوب عمل کردند.

نمایش کودک « گروفالو» به کارگردانی آرش شریف‌زاده، رکورددار جذب مخاطب در شش ماه نخست سال جاری درسالن شماره۳ این مجموعه بوده است. این نمایش در باکس اختصاصی ویژه کودکان روی صحنه رفت و با استقبال چشمگیر مخاطبان تئاتر در سانس‌های صبح و عصر بود.

در راستای سیاست‌های حمایتی، اجرای خیریه « کفخواب» به کارگردانی سعید زارعی و مهسا علافر جزو پروژه‌های حمایت شده از سوی پردیس شهرزاد بود که تمامی عواید این نمایش خرج تحصیل کودکان بی‌بضاعت و کار شد.

در تیر سال جاری نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد در این مجموعه خصوصی برگزار شد که نوید محمد زاده، نادر برهانی مرند، مسعود دلخواه داوران این جشنواره بودند و ١٣ اثر نمایشی انتخاب شده ازمیان ۲۵۰ نمایشنامه را مورد قضاوت قرار دادند. نمایش « پا» از شهر شیراز به عنوان اثر برگزیده این جشنواره شناخته شد و مبلغ ١٥ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت و ١٥ شب اجرای عمومی داشت. نمایش « کابوس‌های دنباله‌دار» از رشت به عنوان نمایش برگزیده دیگر این جشنواره انتخاب و مبلغ هفت میلیون تومان جایزه نقدی اهدا گردید و اجرای عمومی «کابوس‌های دنباله‌دار»  به عنوان جایزه غیرنقدی از ١ مهرماه درسالن شماره ۱شهرزاد آغاز می‌شود.

در دهه دوم محرم و از ۳۱ شهریور نمایش آئینی مذهبی « سوگ حسین» به مدت ۷ شب با همکاری مرکز هنرهای نمایشی به اجرادر خواهد آمد تا مخاطبان به‌صورت رایگان از این‌گونه جذاب نمایشی در سالن‌های تئاتر هم استفاده کنند. درحال حاضر حدود ۱۰ گروه نمایشی منتظر اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد هستند و این مجموعه درحال انتخاب و بررسی آثار جذاب نمایشی برای نیم‌سال دوم سال ۹۷ است.

کد N1964605

وبگردی