آفتاب
مدیر بهزیستی استان تهران تاکید کرد؛

یارانه به خانواده های دارای کودک زیر ۶سال تخصیص پیدا کند

یارانه به خانواده های دارای کودک زیر ۶سال تخصیص پیدا کند

مدیر بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه یکی از راه های آموزش تمامی کودکان در مهدهای کودک این است که یارانه به خانواده های دارای کودک زیر ۶ سال اختصاص پیدا کند، گفت: ۷۰ درصد شخصیت در دوران

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات نژاد در مراسم نواختن زنگ مهر در یکی از مهدهای کودک تهران افزود: در حال حاضر ۸۰۰ مهدکودک، ۳۰ مهدروستا و ۳۰ مهد حاشیه ای و همچنین ۷۵۳ مهدکودک در مناطق شهری فعالیت می کنند و برنامه ریزی های ما در جهت پوشش بیشتر کودکان از آموزش های مهدکودک است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا آموزشهای مهدکودک در تمامی مناطق چه در حاشیه، چه در مناطق روستایی و چه در سایر شهرها یکسان شود، گفت: در این راستا برنامه ریزی هایی انجام شده و اقداماتی نیز در دست اجرا است.

مدیر بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه دولت باید از بخش خصوصی در این رابطه نیز حمایت کند، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بخش خصوصی در مناطق حاشیه ای نیز ترغیب به فعالیت شود.

بیات نژاد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد شکلگیری شخصیت کودکان در دوران کودکی انجام می شود، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا کودکان زیر ۶ سال که نیازمند هستند، یارانه برای مهد آنها اختصاص داده شود چرا که آموزش پیش از دبستان بسیار مهم است و در این صورت خانواده ها، نوجوانان و جوانان بهنجاری را تربیت خواهند کرد و مسیر سلامت طی می شود.

مدیر بهزیستی استان تهران افزود: شکلگیری کانون مهدهای کودک شهرستان های استان، انتخابات و ابلاغ شیوه نامه فعالیت آنها در دستور کار قرار دارد و شرایطی را باید فراهم کنیم تا ۷۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال ما از نعمت آموزش بهره مند شوند.

وی در مورد مهدهای غیرمجاز نیز تاکید کرد: نگرانی خانواده ها از فعالیت مهدهای غیرمجاز است و ما نیز در راستای شناسایی آنها اقدام خواهیم کرد و در صورت شکلگیری کانون مهدهای کودک، آنها می توانند در زمینه شناسایی مهدهای غیرمجاز به ما کمک کنند.

کد N1964474

وبگردی