آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

ایثار و از خودگذشتگی اصلی ترین مأموریت آموزش و پرورش است

ایثار و از خودگذشتگی اصلی ترین مأموریت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایثار و از خودگذشتگی اصلی ترین مأموریت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار مهر سیدمحمد بطحایی در مراسم هشتمین زنگ شهدای دانش آموز در بهشت زهرا گفت: ما ۳۶ هزار دانش آموز شهید داریم که ۳۶۵۰ نفر از آنها در این مکان آرمیده اند. این شهدا و ۵ هزار معلم شهید جانشان را برای پایداری نظام و انقلاب فدا کردند.

وی افزود: آنچه آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین مأموریت و وظیفه باید دنبال کند، تمرین از خودگذشتگی و ایثار است. آنچه ما باید در مدارسمان تمرین کنیم، ایثار در حق دیگران و به ویژه کشور و دینمان است.

بطحایی خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما باید بدانند شهدای دانش آموز ناظر و حاضر بر اعمال و رفتار ما هستند و همه ما باید به گونه ای رفتار کنیم که مورد تأیید آنها باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برگزاری این برنامه ها بهانه بسیار خوبی است که فراموش نکنیم که صندلی هایی که روی آنها نشسته ایم زمانی دانش آموزانی نشسته اند که جانشان را براساس آموزه هایشان از مکتب امام حسین در مکتب آزادگی فدا کردند. آنها این درس را برای ما گذاشته اند تا آن را تمرین کنیم.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم سال تحصیلی جدید بسیار پربار باشد و نظام تعلیم و تربیت به برکت این ایام و مراسم، بهره مندتر و غنی تر از پیش گردد.

کد N1964450

وبگردی