آفتاب
شهردار تهران عنوان کرد؛

آخرین وضعیت ۶۳۰ واگن مترو/ تاکید بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا

آخرین وضعیت ۶۳۰ واگن مترو/ تاکید بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا

شهردار تهران آخرین وضعیت ورود ۶۳۰ دستگاه واگن به مترو تهران را تشریح کرد و گفت: با ورود این واگن‌ها سر فاصله زمانی مترو کاهش می یابد و میزان مسافران یک میلیون افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی افشانی شهردار تهران در ستاد مهر در معاونت حمل و نقل و ترافیک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه تروریستی اهواز گفت: امیدوارم با تمهیدات صورت گرفته توسط همه دست اندرکاران ترافیک امسال وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم. صحبت های همه مسئولان این نوید را می دهد که ما با آمادگی صددرصدی سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد و مردم تهران نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

وی افزود: با رعایت و اجرای دقیق قانون بخش اصلی مشکلات ترافیکی قابل پیشگیری است رعایت قانون توسط دانش آموزان و والدین شان می تواند این موضوع را برای نسل های آینده نهادینه تر کند.

وی به هوشمندسازی ترافیک به عنوان یکی از برنامه های اصلی شهرداری اشاره کرد و گفت: تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شده و دیگر زیرشاخه آن در دست آماده سازی است.

افشانی به بحث معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: حوزه آلودگی هوا یکی از موضوعات مهم است که ما این موضوع را در بحث معاینه فنی و با مشوق معاینه فنی برتر آغاز کردیم.

شهردار تهران گفت: امروز نگرانی همه ما موضوع حمل و نقل و ساماندهی آن است اما مهمتر از این موضوع بحث آلودگی هواست. به ویژه این روزها که به سمت سرما پیش می رویم بحث وارونگی هوا نگران کننده است.

افشانی با تاکید بر اینکه از همین امروز باید به بحث آلودگی هوا ورود کرد، گفت: تمرکز بر روی آلودگی هوا باعث می شود نسبت به سال های گذشته روزهای کمتری مدارس را تعطیل کنیم و مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بخش اعظم آلودگی ها مربوط به کامیون های حمل بار است گفت: ما با معضل خودروهای فرسوده و کامیون های حمل بار رو به رو هستیم. بسیاری از این کامیون ها به دلیل اینکه فرسوده هستند امکان تردد در جاده ها را ندارند به همین دلیل به صورت تردد شبانه در درون شهر حضور می یابند و آلودگی ایجاد می کنند که باید فکری اساسی در مورد آنها صورت گیرد.

افشانی با اشاره به اینکه مراحل نهایی اضافه کردن ۶۳۰ دستگاه واگن در دست انجام است، گفت: با ورود این واگن ها سر فاصله زمانی مترو کاهش می یابد و میزان مسافران یک میلیون افزوده خواهد شد.

کد N1964362

وبگردی