آفتاب

کنترل محسوس و برخورد چکشی با دانشجویان کارساز نیست

کنترل محسوس و برخورد چکشی با دانشجویان کارساز نیست

رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه علم و صنعت، هدایت فرزندان در مسیر منتهی به دانشگاه را یک توفیق دانست و ضمن تأکید بر دعای خیر والدین برای فرزندان، خاطرنشان کرد: این دوران مراقبت‌های جدیدی را می‌طلبد و کنترل محسوس و برخورد چکشی کارساز نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ابراهیم‌نژاد در بیست و نهمین همایش خانواده و دانشگاه که امروز و به مناسبت آغاز سال تحصیلی، در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با بیان اینکه والدین دانشجویان توانسته‌اند در دورانی سخت و پرمخاطره فرزندان را به مسیری منتهی به دانشگاه هدایت کنند، خطاب به آن‌ها گفت: هیچ پدر و مادری نمی‌تواند نسبت به سرنوشت فرزندش بی‌توجه باشد و در صورتی که در انجام این وظایف کوتاهی کند، مسئول است.

وی در همین زمینه به "دعای والدین برای فرزندان" در صحیفه سجادیه اشاره و تأکید کرد : عامل مهم دیگری که در کنار تربیت و هدایت فرزندان نقش اساسی دارد، دعای والدین برای فرزند است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه علم و صنعت تشریح کرد: در قسمتی از این دعا امام سجاد (ع) می‌فرمایند که" فرزندانی برومند و قوی به لحاظ جسمانی می‌خواهم" و همچنین فرزندی که باور و اعتقاد درستی دارد؛ چرا که هر عملی که از انسان سر می‌زند ناشی از باور و اعتقاد است، و "فرزندانی می‌خواهم که با اهداف و مقاصد درست در راه علم قدم بردارند".

ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد: بنابراین والدین هم باید در این راه تلاش و کوشش کنند و هم قرار گرفتن فرزندان در مسیر درست را از خدا بخواهند.

وی سپس به مراقبت‌های جدید پس از ورود فرزندان به دانشگاه پرداخت و گفت: در این زمان ارتباطات، علائق و…، در کنار مسئولیت‌های آموزشی و پژوهشی، شکل می‌گیرد و باید در کنار فرزندان باشید.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در این زمان کنترل‌های محسوس و برخورد چکشی، شکننده است، اضافه کرد: هر محیط خوبی‌ها و آفات خود را دارد که شما در مقام والدین باید دانشگاه را بشناسید و در مقام مشورت با دانشجویان قرار گیرید.

ابراهیم‌نژاد در پایان با اشاره به وجود آیین‌نامه پوششی در دانشگاه‌های کشورهای دیگر تأکید کرد: در فضای آموزشی اذهان جوانان باید به علم معطوف باشد.

انتهای پیام

کد N1964357

وبگردی