آفتاب
همه اقدامات حمل و نقلی برای اول مهر؛

از معاینه فنی همه اتوبوس‌ها تا ساماندهی ۱۵ هزار سرویس مدرسه

از معاینه فنی همه اتوبوس‌ها تا ساماندهی ۱۵ هزار سرویس مدرسه

مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک، اقدامات صورت گرفته در بحث حمل و نقل عمومی را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان سنندجی در آئین آغاز سال تحصیلی مدارس در معاونت حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: در حال حاضر ۶۲۰۰ اتوبوس در سطح شهر فعال هستند و ۳۸۵۰ عدد از آنها فرسوده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با دستور معاون حمل و نقل و ترافیک از اواسط تیرماه همه اتوبوس‌ها ملزم به دریافت معاینه فنی شده‌اند، بنابراین همه اتوبوس‌ها در حال حاضر معاینه فنی دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: ما همچنین سرویس کودکان استثنایی را با ۹۰ دستگاه خودرو تحت پوشش قرار دادیم و برخی از اتوبوس‌ها مجهز به ویلچر هستند.

سنندجی تصریح کرد: امسال کار ویژه دیگر ما ایجاد ۲۰ خط برای سرویس مدارس است که با در نظر گرفتن ایستگاه‌های جداگانه و بر اساس تجمع مدارس، طراحی و اجرا شد.

وی گفت: ما امسال در ۶۲ نقطه شهر استقرار امداد اتوبوس را داریم تا در صورت خرابی، باعث ایجاد ترافیک نشود.

ساماندهی ۱۵ هزار سرویس مدرسه

در ادامه علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در ارائه گزارش کاری عنوان کرد: ما فعالیت‌های مربوط به آمادگی برای مهرماه را از سه ماه قبل با ساماندهی سرویس مدارس که امسال قالب جدیدی به خود گرفت، آغاز کردیم.

وی افزود: امسال بیش از ۱۵ هزار سرویس مدرسه که یک سوم آن، تاکسی‌ها هستند، ساماندهی و گواهی صلاحیت برای رانندگان آن صادر شد.

قنادان تصریح کرد: علاوه بر معاینه فنی خودروهای متقاضی، رانندگان نیز به لحاظ سلامت روان و اعتیاد، تست‌های لازم را انجام دادند؛ ضمن اینکه چهار ساعت آموزش نیز در موضوع نحوه برخورد با دانش‌آموزان و قوانین خاص راهنمایی و رانندگی به آنها داده شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: ما امسال دو نظارت ویژه هم داریم؛ یکی با مشارکت پلیس راهور و دیگری نظارت مردمی که می‌توانند از طریق سامانه مسائل را با ما در میان بگذارند.

وی درباره سرویس مدارس استثنایی اظهار داشت: در این حوزه نیز ما در ۶۰ مدرسه به صورت رایگان، این سرویس‌ها را مستقر کرده‌ایم.

قنادان در پایان خاطرنشان کرد: ما نقاط پرسفر را نیز شناسایی کردیم و برای ۱۰۰ نقطه پرسفر به صورت ویژه تاکسی‌ها را مستقر کرده‌ایم.

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز در تشریح عملکرد این مجموعه گفت: ما سرفاصله‌های قطار را در خط‌های ۱، ۲ و ۴ به ۴ دقیقه کاهش دادیم؛ این سرفاصله در خط ۳، ۹ دقیقه و در خط ۵، ۱۰ دقیقه است.

کد N1964307

وبگردی