آفتاب

تهیه نقشه پتانسیل آب‌های ژرف خاورمیانه با همکاری ایران و یونسکو

تهیه نقشه پتانسیل آب‌های ژرف خاورمیانه با همکاری ایران و یونسکو

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران و یونسکو در خصوص انجام مطالعات آب‌های زیرزمینی، مخاطرات و تهیه نقشه پتانسیل آب‌های کارستی خاورمیانه توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به دنبال سفر دکتر راضیه لک، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به فرانسه ضمن حضور در نشست روسای دو دپارتمان علوم زمین و آب‌های زیرزمینی یونسکو، درباره پروژه‌های مرتبط با بررسی آب‌های زیرزمینی در سطح بین‌الملل و امکان همکاری ایران در این بخش، طرح‌های مرتبط با مخاطرات زمین‌شناسی بویژه زمین‌لرزه بحث و بررسی شد.

در این نشست همچنین حاضران نسبت به تهیه و پیشنهاد یک پیش‌نویس برای یونسکو با همکاری سه کشور دیگر حداکثر تا سه هفته دیگر به توافق رسیدند تا به عنوان یک پروژه مستقل از برنامه علوم زمین و ژئوپارک در نظر گرفته شود. علاوه بر آن مقرر شد در خصوص تهیه نقشه پتانسیل آب‌های کارستی خاورمیانه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران پیشنهادات خود را ارائه دهد.

بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی، شرکت کنندگان در این نشست نسبت به ایجاد کرسی علوم زمین در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران توافق کردند و دکتر احمد جلالی نماینده ثابت جمهوری اسلامی ایران در یونسکو حمایت خود را از اجرایی کردن این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1964198

وبگردی