آفتاب
هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم سعودی از گروه تروریستی الاحواز/ تلاش عربستان برای گسترش فضای رعب در میان مردم

حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم سعودی از گروه تروریستی الاحواز/ تلاش عربستان برای گسترش فضای رعب در میان مردم

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: رژیم سعودی از گروه تروریستی الاحواز و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری حمایت‌های مالی و تسلیحاتی می‌کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انجام عملیات تروریستی صبح امروز در اهواز گفت: حادثه صبح امروز که در ساعت ۸:۴۰ دقیقه صبح و ۲۰ دقیقه پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح در اتوبان قدس اهواز انجام شد، توسط یک تیم چهار نفره وابسته به گروهک تروریستی الاحواز صورت گرفت. 

گروهک الاحواز توسط عربستان برای ایجاد ناامنی، تجزیه‌طلبی و مقابله با ایران پایه‌گذاری شده است

وی با بیان اینکه سخنگوی این گروهک تروریستی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال - که وابسته به عربستان سعودی است - انجام این عملیات تروریستی را پذیرفت، اظهار داشت: گروهک تروریستی الاحواز یکی از مجموعه گروه‌های تروریستی فعال در خوزستان، بوشهر و برخی دیگر از مناطق جنوب ایران است که از بیش از یک دهه پیش توسط رژیم سعودی برای ایجاد ناامنی، تجزیه‌طلبی و مقابله با جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری شدند. 

غیرنظامیان هدف اصلی سلاح‌های گروهک تروریستی الاحواز

این کارشناس مسائل منطقه خلیج فارس با بیان اینکه در عملیات‌های تروریستی پیشین گروهک الاحواز و دیگر گروه‌های مشابه‌اش که از سوی عربستان سعودی مورد خط‌دهی قرار می‌گیرند، غیرنظامیان مورد هدف بوده‌اند، تصریح کرد: در عملیات تروریستی امروز نیز که با سیگنال‌های عربستان انجام شد، غیرنظامیان هدف اصلی سلاح‌های تروریست‌ها بودند. 

عربستان از طریق گروه‌های تروریستی به دنبال ایجاد ناامنی و گسترش فضای رعب در میان مردم است

هانی‌زاده با بیان اینکه عربستان سعودی از طریق گروه‌های تروریستی وابسته خود به دنبال ایجاد ناامنی، تقویت گروه‌های تفکیری و گسترش فضای رعب و وحشت در میان مردم است، خاطرنشان کرد: رژیم سعودی از گروه تروریستی الاحواز و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری حمایت‌های مالی و تسلیحاتی می‌کند و بخش عمده‌ نیروهای وابسته به آنها نیز در عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی مانند هلند حضور دارند. 

گروهک الاحواز دارای یک تلویزیونی ماهواره‌ای به نام احوازنا در عربستان است

وی با بیان اینکه گروهک تروریستی الاحواز دارای یک تلویزیونی ماهواره‌ای به نام احوازنا است که به صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت است و دفتر آن نیز در عربستان سعودی است، ابراز داشت: سران این گروهک تروریستی از طریق این شبکه ماهواره‌ای و همچنین شبکه‌های مجازی دست به یارگیری از جوانان فریب‌خورده که اغلب نیز از افراد فقیر هستند، می‌زند و به صورت شبانه‌روزی آنها را به انجام عملیات تروریستی و کور تشویق می‌کند. 

کد N1964049

وبگردی