آفتاب

از حادثه تروریستی اهواز تا جنجالی‌ترین‌ روزهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی که گذشت

از حادثه تروریستی اهواز تا جنجالی‌ترین‌ روزهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی که گذشت

انتقال تمام مجروحان حادثه تروریستی اهواز به بیمارستان، نیاز جدی ۱۰ درصد دانش‌آموزان به خدمات روانشناختی، با تلخ‌ترین‌ و جنجالی‌ترین‌ روزهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی که گذشت، افزایش میانگین تراز صوت تهران در ایام عزاداری، پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها از معتادان متجاهر و خرده فروشان و....از جمله اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز (۳۱ شهریور) ۵۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

بررسی ۱۶ پرونده برج - باغ در شورای شهر

علی اعطا -عضو کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران- از تعیین تکلیف ۱۶ پرونده ساختمانی در باغات طی دو هفته آینده خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های برج - باغ که در پی لغو مصوبه برج باغ معطل مانده‌اند، اظهارکرد: تعدادی از پرونده‌هایی که در آن بحث باغات وجود دارد، با ابطال مصوبه برج - باغ معطل مانده‌ و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

هزینه صدور کارت ملی المثنی چقدر است؟

سیف‌الله ابوترابی - سخنگوی سازمان ثبت‌احوال - گفت: کسانی که کارت ملی هوشمندشان را به هر دلیلی گم کرده‌اند برای دریافت المثنی آن باید فقط به ثبت‌احوال مراجعه کنند و صدور المثنی کارت ملی هوشمند نیز هزینه‌ای در پی دارد.

وی اظهارکرد: هزینه‌ای که افراد به ثبت‌احوال برای صدور کارت ملی هوشمندشان پرداخت می‌کنند در ثبت‌نام بار اول ۲۰ هزارتومان، هزینه صدور کارت هوشمند ملی ناشی از فقدان (نوبت اول) ۴۰هزارتومان، هزینه صدور کارت هوشمند ملی ناشی از فقدان (نوبت دوم) ۷۰هزارتومان و هزینه صدور کارت ملی هوشمند ناشی از فقدان (نوبت سوم و پس از آن ۱۰۰ هزار تومان) است.

انتقال تمام مجروحان حادثه تروریستی اهواز به بیمارستان/انجام اعمال جراحی برای تعدادی از آنها

دکتر پیرحسین کولیوند - سرپرست اورژانس کشور- درباره وضعیت رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز گفت: همه مجروحان به بیمارستان اعزام شدند و تعداد زیادی از آن‌ها تحت اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

خون‌رسانی اورژانسی در زمان طلایی/راه‌اندازی باشگاه گروه خونی "O منفی"

دکتر عباس صداقت - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران- ضمن تشریح برنامه حمل و تزریق خون در زمان حوادث و سوانح با همکاری اورژانس کشور گفت: به موازات اجرای این برنامه، باشگاه گروه خونی O منفی را نیز در سازمان انتقال خون ایران راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به همکاری سازمان انتقال خون با سازمان اورژانس کشور برای تزریق خون به مصدومان در محل حوادث و سوانح، گفت: تقریبا از سال ۲۰۱۲ توجه به این نکته در کشورهای صنعتی اروپا جلب شد که اگر بتوانیم در جراحات، سوانح، حوادث و زایمان‌هایی که در مناطق صعب‌العبور انجام می‌شود، در زمان طلایی یعنی ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بعد از حادثه، نسبت به تامین خون و جایگزینی خون اقدام کنیم، می‌توان میزان مرگ‌ومیر و عوارض این سوانح و حوادث را کاهش داد.

خون کافی در اهواز موجود است/ارسال گروه خونی O منفی از تهران و ایلام

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله - مدیرعامل سازمان انتقال خون- با بیان اینکه از بابت تامین خون مورد نیاز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز نگرانی نداریم، گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ واحد خون در اهواز موجود است.

نیاز جدی ۱۰ درصد دانش‌آموزان به خدمات روانشناختی /شایع‌ترین اختلالات روانی دانش‌آموزان

هرچند طرح «همیار مشاور» به منظور ارتقای سلامت روان، کنترل و پیشگیری از رفتارهای پر خطردانش‌آموزان با تکیه بر سند تحول بنیادین در مدارس اجرا شده، معاون سازمان نظام روان‌شناسی کشور از نیاز جدی ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان به خدمات روانشناختی خبر داد و گفت: درحالی که ۱۲۴ هزار مدرسه در سراسر کشور فعال است، تعداد مشاوران مدارس تنها به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

درهای مدارس از اول مهرماه به روی حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز  باز می‌شود؛ دانش‌آموزانی که با ورود به دوره نوجوانی با تغییرات جسمی،  شخصیتی، جنسی و عاطفی روبه رو می‌شوند. بنابر اعلام روانشناسان اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و بیش‌فعالی شایع‌ترین نوع اختلالاتی است که در بین دانش آموزان به چشم می‌خورد. همین امر باعث شده تا بسیاری از روانشناسان حضور حداقل یک مشاور- روانشناس را در هر مدرسه‌ای نیازی ضروری برای تمامی دانش‌آموزان بدانند.

آمادگی کمپ‌ها برای پذیرش معتادان همزمان با آغاز فصول سرد سال/ شهرداری به تعهداتش عمل نکرد

پرویز افشار - سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر- با بیان اینکه شهرداری تهران به تعهد خود برای ساخت دو مرکز ماده ١۶ در هریک از مناطق ٢٢ گانه شهر تهران عمل نکرده‌ است، گفت: با این وجود نگرانی برای ساماندهی و نگهداری معتادان همزمان با فرارسیدن فصول سرد سال وجود ندارد.

ورود «اضافه تدریس» معلمان به احکام حقوقی

سیدمحمد بطحائی - وزیر آموزش و پرورش - ضمن بیان اینکه هنوز یک درصد دانش آموزان ثبت نام خود در مدارس را قطعی نکرده‌اند، گفت: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته ۱۴۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داشتیم که همچنان برآورد ما این است که نتوانستیم این تعداد را به مدرسه برگردانیم البته ۳۱ هزار و ۹۱۰ دانش آموز را به مدرسه برگرداندیم که افتخار بزرگی است.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به ۱۴ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم و بازنشسته فرهنگی اظهار کرد: این معلمان علیرغم کمبودها همچنان غیرتمندانه چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه می‌دارند و برای رشد و تعالی فرزندان این آب و خاک تلاش می‌کنند.

با تلخ‌ترین‌ و جنجالی‌ترین‌ روزهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی که گذشت

مهر از راه رسیده و بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز به استقبال آن می روند و بهار تعلیم و تربیت را در اول پاییز در حالی جشن می‌گیرند که هنوز خبری از زرد شدن درخت‌ها و خش خش برگ‌ها زیر پایشان نیست.

مهر از راه رسیده و بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز به استقبال آن می‌روند. بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده، بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام کرده‌اند که یک میلیون و ۲۹۶ هزار نفر آنها کلاس اولی‌اند.

کتب «کمک درسی» و «نمره» در مدارس ابتدایی ممنوع

عباسعلی باقری - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران- با بیان اینکه رسما به همه مدارس ابتدایی تهران ابلاغ کردیم که نباید در مدارس نمره و آزمون و کتاب کمک درسی داشته باشیم، گفت: به جای اینها باید مدرسه محل لذت یادگیری و آماده شدن برای زندگی باشد.

وی در مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها - که در دبستان شهید امیری کیای منطقه ۱۲ تهران برگزار شد - با بیان اینکه ثروت برای هر کشور و جامعه‌ای انسان‌هایش هستند و خانواده و مدرسه کارخانه تولید این ثروت‌اند گفت: امید است این دو نهاد کار خود را خوب انجام دهند و ما کشور توسعه یافته‌ای باشیم.

تردد مسوولان با خودروهای گران‌قیمت شیشه‌دودی مانع ترویج دوچرخه‌سواری

در روز جهانی بدون خودرو، محمد درویش -فعال حوزه محیط زیست- ضمن اشاره به نقش پررنگ مقامات ایرانی در ترویج فرهنگ نفی خودرومحوری و رونق دوچرخه‌سواری،دستاوردهای کمپین سه‌نشبه‌های بدون خودرو را تشریح کرد.

وی  گفت: در حالی که مقامات و نمایندگان سوار خودروهای گران‌قیمت با شیشه‌های  دودی «بالا کشیده» می‌شوند. نمی‌توانیم تغییری را از مردم بخواهیم بدون اینکه خود مقید به اجرای آن باشیم.

نگین تراز صوت در ایام عزاداری تا ۲ دسی‌بل افزایش یافت

الهام کریمی - کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- ضمن تشریح وضعیت صوتی پایتخت طی روزهای اخیر و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، از افزایش یک تا دو دسی‌بلی میانگین تراز صوت در تهران در روز نهم و دهم محرم (تاسوعا و عاشورای حسینی) به دلیل حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری خبر داد.

بایدها و نبایدها هنگام آتش‌سوزی منزل

جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران- در مورد بایدها و نبایدها در زمان آتش‌سوزی در منزل اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که شهروندان باید در ابتدا انجام دهند این است که ضمن حفظ خونسردی، سریع با شماره ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تمام بگیرند و پس از آن در صورت امکان به مهار آتش اقدام کنند. اگر این امکان وجود نداشت و آتش از کنترل خارج بود برخی از اقدامات را می‌توان انجام داد که در جلوگیری از گسترش حریق موثر است. 

پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک تهران با آغاز مهرماه

سردار محمدرضا مهماندار - رئیس پلیس راهنمایی و راهنمایی تهران بزرگ - از پیش بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حجم ترافیک پایتخت همزمان با آغاز مهرماه خبر داد.

وی درباره وضعیت ترافیکی ابتدای مهرماه همچنین نیمه دوم سال اظهار کرد: به طور کلی با توجه به اینکه در تابستان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند بار ترافیکی مربوط به جابه‌جایی این افراد در سطح معابر وجود ندارد اما از ابتدای مهرماه با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی حجم ترافیک افزایش می‌یابد.

پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها از معتادان متجاهر و خرده فروشان

سرهنگ محمد بخشنده - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ - از شناسایی مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌ای در معرض خطر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه خبر داد.

وی درباره تدابیر پلیس مبارزه با موادمخدر تهران در آستانه بازگشایی مدارس اظهارکرد: برای بازگشایی مدارس طرح ویژه‌ای داریم و در همین راستا نیز جلسات هماهنگی مختلفی را با دیگر یگان‌های پلیس، آموزش و پرورش، شهرداری و ... برگزار کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است: 

انتقال تمام مجروحان حادثه تروریستی اهواز به بیمارستان/انجام اعمال جراحی برای تعدادی از آن‌ها

دستور وزیر بهداشت برای پیگیری درمان مصدومان حمله تروریستی اهواز

نیاز جدی ۱۰ درصد دانش‌آموزان به خدمات روانشناختی /شایع‌ترین اختلالات روانی دانش‌آموزان

با تلخ‌ترین‌ و جنجالی‌ترین‌ روزهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی که گذشت

پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها از معتادان متجاهر و خرده فروشان

انتهای پیام

کد N1963791

وبگردی