آفتاب

22 میلیارد کلاهبرداری توسط اپراتورهای تلفن همراه | ارزش افزوده؛ یک کلاهبرداری جدید

22 میلیارد کلاهبرداری توسط اپراتورهای تلفن همراه | ارزش افزوده؛ یک کلاهبرداری جدید

در ماه‌های اخیر کاربران تلفن همراه در ایران به طور گسترده و بدون اطلاع خودشان مشترک خدمات تلفن همراه، موسوم به «خدمات ارزش افزوده»، شده‌اند و مبالغی از آنها کلاهبرداری شده است

آفتاب: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر نوشت: چند شرکت خدمات پیامکی ایرانی در پنج ماه اخیر ۲۲ میلیارد تومان از مشترکان شبکه‌های موبایل کلاهبرداری کرده‌اند. وی گفته که دستور بازپرداخت این مبلغ به مشترکان و ارجاع پرونده به قوه قضاییه را داده است. همچنین به گفته وزیر ارتباطات، شرکت های متخلف 10 روز وقت دارند تا مبلغ دریافتی را باز گردانند.
به گزارش آفتاب آنلاین؛ جهرمی درباره هویت این شرکت‌ها و مالکان‌شان، ماهیت خدمات‌شان و نقش اپراتورهای تلفن همراه در این رابطه جزئیاتی ارائه نداده و نگفته آنها چه طور توانسته‌اند این کلاهبرداری را انجام دهند.
در ماه‌های اخیر کاربران تلفن همراه در ایران به طور گسترده و بدون اطلاع خودشان مشترک خدمات تلفن همراه، موسوم به «خدمات ارزش افزوده»، شده‌اند و مبالغی از آنها کلاهبرداری شده است. در این بین، درصدی از هزینه دریافتی هم به اپراتورها پرداخت می‌شود.
در سال ۱۳۹۵ درآمد اپراتور همراه اول از خدمات ارزش افزوده ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و اپراتورهای ایرانسل و رایتل هم هر یک، هزار میلیارد تومان از محل این خدمات درآمد داشته‌اند.
تعداد زیادی از کاربران ایرانی می‌گویند با فریب یا حتی بدون اطلاع، مشترک خدمات این چنینی شده‌اند و هزاران تومان روی قبض تلفن همراه شان اضافه شده است. حتی برخی می‌گویند پس از لغو اشتراک، باز هم بدون اطلاع‌شان دوباره مشترک خدمات ارزش افزوده شده‌اند.
کد N1963572

وبگردی