آفتاب

راه‌اندازی ۲۲ خط اتوبوس مدرسه در تهران برای اولین بار | نحوه سرویس‌دهی

راه‌اندازی ۲۲ خط اتوبوس مدرسه در تهران برای اولین بار | نحوه سرویس‌دهی

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران از راه اندازی ۲۲ خط اتوبوس مدرسه در ۲۲ منطقه شهر تهران خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها از اول مهر به دانش آموزان سرویس‌دهی می‌کنند.

به گزارش مهر پیمان سنندجی با اشاره به ویژگی‌های خاص سرویس مدارس در دنیا، اظهار کرد: سرویس مدارس در دنیا دماغه‌دار بوده، داخل آن مکانی برای قرار دادن کتب و کیف دانش آموزان در نظر گرفته شده و تمام مشخصات ایمنی را دارند که ضمن تعریف مسیرهای مشخص؛ مبدا آن درب منزل دانش‌آموزان نیست، بلکه مسیرهایی مشخص شده است تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان، آموزش داده شود.

وی افزود: امسال به پیشنهاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اولین بار ۲۲ خط از خطوط اتوبوسرانی به سبک اسکول باس به دانش آموزان تهرانی خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی توضیح داد: برای هر یک از مناطق ۲۲ گانه، یک خط اتوبوس که بیشترین مدرسه در مسیر آن قرار دارد با پلاکارد "اتوبوس مدرسه" و تابلوهای ویژه مدارس دیده شده است که در سه وعده صبح، ظهر و عصر به دانش آموزان سرویس دهی خواهد کرد.

به گفته سنندجی ۶ نیم راه، شامل ۳ نیم‌راه رفت و ۳ نیم راه برگشت و به طور کلی روزانه ۱۸ نیم راه با سرفاصله ۱۵ دقیقه برای اتوبوس مدارس دیده شده است.

وی ادامه داد: کارت‌هایی با ۵۰ درصد تخفیف نیز برای استفاده این اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده است و از اول مهر به دانش آموزان مناطق ۲۲گانه سرویس‌دهی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: اگرچه این اتوبوس ها دماغه‌دار نیست اما راه‌اندازی این سرویس با تفکر "اتوبوس مدرسه" کار بزرگی است که امیدواریم با تامین ناوگان آن در سال‌های آینده، خطوط آن افزایش یافته و این ناوگان به معنای واقعی با هدف کاهش هزینه‌ها و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، خدمت رسانی کند.

کد N1962780

وبگردی