آفتاب

کودکان خود را با این روش‌ها آماده مدرسه رفتن کنید

 کودکان خود را با این روش‌ها آماده مدرسه رفتن کنید

برای خرید مدرسه به فرزندتان حق انتخاب بدهید. می‌توانید برای وسایل مورد نیازش بودجه‌ای تعیین کنید و به او این امکان را بدهید که در کنار انتخاب متناسب با سلیقه‌اش، مدیریت مالی را نیز بیاموزد.

خبرآنلاین: تابستان که به روزهای آخرش می‌رسد، بسیاری از ما به فکر می‌کنیم که چطور برای مدرسه آمده بشویم. بخش لوازم التحریر تمام فروشگاه‌ها شلوغ شده و به زودی تمام خانه‌تان در کاغذ و تکه‌های پاک‌کن غرق می‌شود. حالا که باید برای بازگشت به مدرسه آماده شوید، این چند نکته می‌تواند برایتان مفید باشد.
1. زمانی را به مطالعه با فرزندانتان اختصاص دهید، این فعالیت باعث ایجاد حس آمادگی و اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود از طرفی می‌توانید مشکلاتی که او در خواندن با او مواجه است شناسایی و رفع کنید.
2. برای خرید مدرسه به فرزندتان حق انتخاب بدهید. می‌توانید برای وسایل مورد نیازش بودجه‌ای تعیین کنید و به او این امکان را بدهید که در کنار انتخاب متناسب با سلیقه‌اش، مدیریت مالی را نیز بیاموزد.
3. فرزندتان را برای صبح مدرسه آماده کنید. داشتن برنامه خواب منظم برای نشاط و بازدهی بیشتر در مدرسه مهم است.
4. برای بازگشت به مدرسه یک جشن کوچک ترتیب بدهید. این کار می‌توان نگرانی و اضطراب کودک را کاهش دهد.
5. درمیان تمام تکالیف و مشغله‌های مختص مدرسه، حتماَ زمانی را (به عنوان مثال آخر هفته‌ها) به خانواده اختصاص بدهید و با فرزندتان به گردش بروید. اگر امکانش فراهم نشد، در خانه بازی‌های فکر انجام بدهید. همراهی شما با کودکان به آن‌ها اعتماد به نفس خواهد داد.
6. اگر فرزندتان دچار اضطراب شده، برای آماده کردنش همراه او به مدرسه بروید و معلم‌ها را به اتفاقِ هم ملاقات کنید. روزهای اول او را به مدرسه برسانید و زمان برگشت هم دنبالش بروید. اگر میزان استرس زیاد است با معلم درمیان بگذارید.
7. قسمت کوچکی از منزل را «ایستگاه تکالیف» نام گذاری کنید. این قسمت باید نور کافی داشته و برای تمرکز مناسب باشد.
8. تغذیه را فراموش نکنید. اگر فرزندتان ناهار را در مدرسه صرف می‌کند، بهتر است یک تغذیه سالم و ساده را در نظر بگیرید که از صبح که آن را آماده می‌کنید تا زمان ناهار خراب یا فاسد نشود.
9. آخر هر هفته لباس‌های مدرسه را آماده کنید.
10. صبحانه یکی مهم‌ترین وعده‌های غذایی است. سعی کنید که یک صبحانه‌ی کامل برای فرزندتان آماده کنید. در این صورت فعالیت مغز از همان ابتدای روز به خوبی آغاز خواهد شد و همچنین از کسالت طول روز هم جلوگیری می‌شود.
11. با کمک فرزندتان یک جدول برنامه‌ریزی با مقوا و چسب‌های رنگی درست کنید. علاوه بر کارهای مربوط به مدرسه، زمانی را برای تفریح و تماشای تلوزیون در نظربگیرید. برنامه غذایی هم می‌تواند فکر مناسبی باشد، در این مورد حتماَ نظر فرزندتان را بپرسید.
12. سعی کنید در رابطه با مدرسه و عملکرد فرزندتان گفت‌وگوهایی مثبت با او داشته باشید.
13. متناسب با سن و سلیقه فرزندتان برایش کتاب داستان یا کتاب‌های علمی تهیه کنید. این عمل باعث ایجاد علاقه به کتاب و مطالعه می‌شود.
توجه داشته باشید که شاید برای بزرگسالان مسائل کودکان در مدرسه حل شدنی و کوچک باشد اما فرزندتان در هر سنی که هست ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. مسائل مربوط به او را جدی بگیرید و با او درباره نگرانی‌هایش صحبت کنید. هرگز برای نمره یا عملکرد ایده‌آلِ خودتان کودکان را تحت فشار نگذارید. اجازه بدهید از کودکیشان لذت ببرند.
منبع: your modern family
کد N1962678

وبگردی