آفتاب
در نشست مشترک عنوان شد؛

۴۰۰ واحد صنعتی در گیلان آماده بهره‌مندی از فناوری‌ نانو

۴۰۰ واحد صنعتی در گیلان آماده بهره‌مندی از فناوری‌ نانو

رئیس اداره فناوری و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در حال حاضر، بیش از ۴۰۰ مجموعه صنعتی فعال در استان آماده بهره مندی از ظرفیت مناسب فناوری‌ نانو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، با هدف ایجاد بسترهای همکاری با مراکز متولی صنعت در کشور، نشست صنعتی معرفی فرصت های اقتصادی فناوری نانو برای صنایع استان گیلان برگزار شد.

در راستای ترویج صنعتی و توسعه فناوری نانو و با هدف ایجاد بسترهای همکاری با مراکز متولی صنعت در کشور، نشست صنعتی معرفی فرصت‌های اقتصادی فناوری نانو برای صنایع استان گیلان، در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.

اسماعیل مقدس، رئیس اداره فناوری و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در استان، گفت: در حال حاضر، بیش از ۴۰۰ مجموعه صنعتی فعال در حوزه های صنعتی مختلف همچون مواد غذایی، مواد شیمیایی و نساجی، در استان گیلان وجود دارد که از ظرفیت مناسبی برای بهره مندی از فناوری‌های نوظهور همچون نانو برخوردارند.

مقدس با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی، گفت: بکارگیری فناوری نانو در صنعت باید با همکاری نهادها، مورد توجه صنایع قرار گیرد.

وی ارتباط تنگاتنگ جامعه دانشگاهی و پژوهشی، وزارت صمت، واحدهای صنعت و معدن استان، ستاد نانو و صنایع را زمینه ساز برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود دانست و لزوم حمایت های ستاد از پروژه های تحقیق و توسعه را در میزان استقبال صنایع از فناوری‌های موجود امری اثرگذار و مهم برشمرد.

کد N1962490

وبگردی