آفتاب
جودو قهرمانی جهان- باکو؛

دو طلای روز نخست به ژاپن و اکراین رسید

دو طلای روز نخست به ژاپن و اکراین رسید

روز نخست از رقابتهای جودو قهرمانی جهان با برتری دو جودوکار از کشورهای ژاپن و اکراین موفق به کسب مدال طلا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات امروز صبح با حضور ۷۵۸ جودوکار از ۱۲۵ کشور به میزبانی آذربایجان در سالن ژیمناستیک شهر باکو آغاز شد. در روز نخست مبارزات دو وزن ۶۰- مردان و ۴۸- کیلوگرم زنان برگزار شد. 

در وزن ۶۰- کیلوگرم ۶۸ جودوکار حضور داشتند که در نهایت این «تاکاتو نائوهیسا» از ژاپن بود که موفق شد مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کرند. این سومین طلای «تاکاتو» در رقابهای جهانی بود. «روبرت مشیویدابزده» از روسیه که سال گذشته در بوداپست همان دوره اول باخته بود، این بار تا دیدار نهایی پیش آمد و در نهایت به نشان نقره دست یافت. 

مدالهای برنز نیز به «ناکایاما» از ژاپن و «امیران پاپانیاشویلی» از گرجستان تعلق گرفت. در این وزن «اورکان صفراف» آذری که دوره قبل به نشان نقره دست یافت بود، در این دوره در یک چهارم به «پاپانیاشویلی» گرجستانی باخت و حذف شد. 

برخلاف نماینده مردان ژاپن که موفق به تکرار طلای دوره قبل شد، نماینده زنان این کشور به نشانی بهتر از نقره دست پیدا نکرد. «فونا توناکی» که در بوداپست ۲۰۱۷ «موخابات» مغولستانی را در دیدار نهایی شکست داده بود، در این دوره برابر «دیارا بیلودید» از اکراین تنها ۲ و ۷ ثانیه دوام آورد و با ضربه فنی باخت و نقره گرفت تا این اکراینی به نشان طلا دست پیدا کند. 

مدالهای برنز نیز به «گالبادراخ» از مغولستان و «پائولا پارتو» از آرژانتین رسید. 

این دوره از مسابقات فردا جمعه با برگزاری مبارزات دو وزن ۶۶- مردان و ۵۲ کیلوگرم زنان پیگیری می شود.

کد N1962400

وبگردی