آفتاب

اعزام مبلغ دینی به خوابگاه‌های دانشجویی

اعزام مبلغ دینی به خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعزام مبلغ به محیط‌های دانشگاهی و خوابگاه‌های دانشجویی را از اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: هزار و ۸۰۰ مبلغ پرونده تبلیغی در این نهاد دارند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار داشت: کار شما در این نهاد کار مهم و مقدسی است.  طبق احادیث عاقل کسی است که زمانه خود را به‌خوبی بشناسد و وظیفه خود را بر اساس آن شناخت تنظیم نماید؛ لذا شناخت زمان به عبارتی شناخت حوادث است.

این مرجع تقلید شیعیان اظهارداشت: انقلاب به وقوع پیوست و تحولی در کل جهان و فرهنگ‌ها ایجاد کرد و یکی از مراکز مهم در نظام و انقلاب حوزه و دانشگاه است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: تاریخ تمدن اسلامی را حوزه‌های  علمیه،‌ امروز باید برای کل دنیا تبیین کنند؛ چون در کشورهایی مانند کشور ما که در سیطره استکبار بوده این گونه تصور می‌شود که پدید آوردنده علوم غرب است.

وی با تأکید بر اینکه  باید ثابت کرد علوم از اسلام سرچشمه گرفته است، تصریح کرد: یکی از شواهد این موضوع عربی بودن اصطلاحات علمی است که نشان می‌دهد پدید آورنده علوم، مسلمانان بودند که با استفاده از اسلام و قرآن آنها را به‌وجود آوردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن تلاش کرده تا جامعه ما را از اسلام دور کند، گفت: آنچه بر مسلمانان گذشته است از معارف و علوم، جریان غم‌انگیزی است که باید روشن شود و برای دنیا ثابت گردد، تمام علوم ساخته و پرداخته اسلام و علمای آن است.

وی عنوان کرد: سه عنصر در دانشگاه مهم است از جمله علوم و معارف که تدریس می‌شود، باید این ها اسلامی باشند نه غربی؛ حوزه و دانشگاه را دشمن می‌خواهد از هم جدا کند، لذا باید ارتباط این دو نهاد با هم بیشتر شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید بر درس ها نظارت داشته باشید تا اسلامی باشند، افزود: نباید در دانشگاه اساتیدی حضور داشته باشند و تدریس کنند که انقلابی نیستند؛ برخی مواقع شنیده می‌شود اساتیدی در دانشگاه‌ها هستند که کلماتی بر خلاف توحید و امامت می‌زنند.

وی  اساتید را از عنصر مهم  دانشگاه دانست و ادامه داد: رویه و اخلاق استاد در شاگرد بسیار مؤثراست و از این جهت باید دانشگاه و اساتید آن توأم با اخلاق باشند.

این مرجع تقلید گفت: دانشجو عنصر دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد و باید با آنها ارتباط زیادتری برقرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی نیز در این دیدار اظهار داشت: حدود ۴ میلیون دانشجو در دانشگاهای کشور چه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر روی دانشگاه‌های حساس و مهم تمرکز داریم، گفت: این نهاد ۲۱۰ دفتر در دانشگاه‌های سراسر کشور دارد که ۲۱۰ طلبه از طلاب موفق و فعال حوزه در آن فعالیت دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امروز نسل جوان با مسائل و شبهات پیچیده‌تر و عمیق‌تری نسبت به گذشته روبه رو هستند و اکنون بسیاری از شبهات در فضای مجازی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد محتوا و تدوین دروس معارف در دانشگاه‌ها بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است، ابراز داشت: حدود ۱۰ هزار استاد و مدرس معارف در دانشگاه‌ها مشغول تدریس هستند که ۱۳۰۰ نفر از آن‌ها عضو هیئت علمی دانشگاه‌ هستند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰۰ هزار واحد درسی معارف در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود از برگزاری کلاس‌های معرفت افزایی ویژه اساتید و برگزاری دروس به صورت مجازی خبر داد و گفت: ۷۰۰ هزار نفر عضو پایگاه این مرکز هستند و بیش از ۱۷۰ نوع عنوان درسی در آن ضبط شده و موجود است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۵۰ طلبه دروس معارفی را برای تدریس فرا گرفته‌اند، گفت: ۹۰۰ هزار سؤال دینی دانشجویان تا کنون پاسخ داده شده است و یک بانک از سؤال و جواب تهیه شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اعزام مبلغ به محیط‌های دانشگاهی و خوابگاه‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: هزار و ۸۰۰ مبلغ دینی پرونده تبلیغی در این مرکز دارند.

انتهای پیام

کد N1962203

وبگردی