آفتاب
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل:

«آنتونیو گوترش» از نتیجه نشست دو کره استقبال کرد

«آنتونیو گوترش» از نتیجه نشست دو کره استقبال کرد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که شخص دبیرکل با استقبال از نتیجه نشست دوجانبه میان رهبران دو کره، خواهان «برداشتن گامهای ملموس از سوی آنها» شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استفن دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «آنتونیو گوترش- دبیر کل- روز چهارشنبه از نتیجه نشست رهبران کره شمالی و جنوبی استقبال کرد و گفت که اکنون زمان برای اقدامی ملموس فرا رسیده است.

گفتنی است که در پی گفتگوهای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در روز چهارشنبه، گوترش اظهار داشت که سازمان ملل برای ارائه «کمک بیشتر به دو طرف به شیوه ای مقتضی آمادگی دارد».

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه دومین روز از مذاکرات «کیم جونگ اون» رهبره کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در پیونگ یانگ برگزار شد.

در این دیدار توافقی نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی امضا شد و دو طرف تصمیم گرفته اند که از ابتدای نوامبر آینده اجرای رزمایش نظامی در نزدیکی خط مرز نظامی دو کشور را متوقف کنند.

بر اساس سندی که در پیونگ یانگ امضا شده است، دو کشور بر توقف رزمایش های توپخانه ای و پرواز های نظامی در نزدیکی مناطق خلع سلاح شده توافق کردند.

به این ترتیب قرار است در زمانی که این توافق اجرایی می شود، پروازهای تمام جنگنده های نظامی دو کشور در منطقه خلع سلاح شده متوقف شود. 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وعده داده که به زودی به سئول سفر کند و توافقی در خصوص این سفر در بیانیه مشترک دو کشور گنجانده شد و قرار شد تا رهبر کره شمالی به دعوت مون جائه این به کره جنوبی سفر کند.

کد N1962114

وبگردی