آفتاب
در پی انهدام یک هواپیمای روسی؛

«بشار اسد» مرگ ۱۵ نظامی روسیه را به «پوتین» تسلیت گفت

«بشار اسد» مرگ ۱۵ نظامی روسیه را به «پوتین» تسلیت گفت

رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه مراتب تسلیت خود را بابت مرگ شماری از نظامیان روسیه در جریان حمله موشکی اخیر اسرائیل به استان لاذقیه سوریه، به همتای روس خود ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین هوآ، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه بابت مرگ ۱۵ نظامی روسیه در جریان حمله موشکی اخیر اسرائیل به استان «لاذقیه» در سوریه، به «ولادیمیر پوتین» همتای روسیخود تسلیت گفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که بشار اسد ضمن ابراز مراتب تأسف و تألم خود بابت این حادثه، «کوته نظری و خودبینی رژیم صهیونیستی» را عامل مرگ نظامیان روسیه دانست.

گفتنی است که شامگاه روز دوشنبه، یک هواپیمای نظامی روسیه با ۱۵ سرنشین که همگی از نیروهای در حال خدمت ارتش این کشور بودند، توسط  سامانه پدافند هوایی سوریه که برای مقابله با حمله موشکی اسرائیل به استان لاذقیه به مدت یکساعت و نیم فعال شده بود، بطور اشتباهی هدف قرار گرفته و واژگون شد.

در پی این حادثه، تمام سرنشینان این هواپیمای نظامی جان خود را از دست دادند.

در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که موشک پرتاب شده از سامانه پدافند هوایی «اِس- ۲۰۰» سوریه این هواپیمای دیده بانی ارتش روسیه را به اشتباه هدف قرار داده است زیرا حملات هوایی اسرائیل دقیقاً در همان زمان اتفاق افتاد و بنابر این، حمله همزمان اسرائیل را دلیلِ بروز این اشتباه فاحش دانست.

لازم به ذکر است که شامگاه دوشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی روسیه با ۱۵ سرنشین در جریان حمله هوایی جتهای جنگنده اسرائیل به استان «لاذقیه» سوریه، از روی صفحه رادار محو شده است.

گفته می شود که کارمندان بخش کنترل ترافیک هوایی در پایگاه هوایی «الحمیمیم» در نزدیکی شهر لاذقیه سوریه در جریان حمله جنگنده های «اِف ۱۶» اسرائیل به این منطقه، «ارتباط خود را با این هواپیما» از دست دادند.

کد N1962094

وبگردی