آفتاب
ترس از برد دردسرساز شد؛

حذف دو تیم از مسابقات هندبال نوجوانان آسیا به دلیل کم کاری!

حذف دو تیم از مسابقات هندبال نوجوانان آسیا به دلیل کم کاری!

ناظرین مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم‎های کره‎‏جنوبی و عراق را به دلیل کم کاری در دیدار رو در رو، از گردونه رقابت‎ها کنار گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ابتدای هفته جاری در امان پایتخت اردن آغاز شد.  آخرین روز دیدارهای مرحله گروهی این مسابقات سه شنبه شب در حالی برگزار شد که با اتفاقی عجیب و نادر همراه بود. 

دو تیم عراق و کره جنوبی از گروه C برای انجام آخرین دیدار این گروه به مصاف هم رفتند. جالب اینکه تلاش هر دو تیم برای باخت در این دیدار بود تا به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کنند! به همین دلیل در جریان بازی از طرف ناظر مسابقات بارها به هر دو تیم به خاطر این مسئله اخطار داده شد با این حال مربیان و بازیکنان عراق و کره جنوبی، بدون توجه به این اخطارها به تلاش خود برای باخت ادامه دادند.

این موضوع در نهایت باعث شد تا بر اساس رای رئیس فدراسیون جهانی هندبال بازی ناتمام ماند و هر دو تیم از گردونه رقابتها حذف شدند. 

سلیمی سرمربی تیم هندبال نوجوانان ایران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را تائید کرد. وی گفت: در زمان برگزاری این مسابقه در سالن بودیم، هر دو تیم از ترس اول شدن در گروه با هم بازی نمی کردند تا شاید با باخت شان به قرعه ای آسان تر بخوردند. این مسئله به حدی ادامه داشت که تقریبا بیست دقیقه هیچ گلی بین دو تیم رد و بدل نشد و بارها نیز داور بازی را قطع کرد و به هر دو تیم اخطار داد. در نهایت با برقراری تماس تصویری و ارائه فیلم مسابقه به حسن مصطفی رئیس فدراسیون جهانی و با دستور وی، بازی متوقف شد و دو تیم از گردونه مسابقات کنار گذاشته شدند.

هشتمین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۲۵ شهریورماه در امان اردن آغاز شد. این رقابتها جنبه انتخابی مسابقات قهرمانی جهان را دارد. تیم هندبال نوجوانان ایران بعد از یک دوره غیبت در این بازیها، با کسب سه برد در دور مقدماتی به عنوان تیم صدرنشین گروه D به مرحله دوم صعود کرد. 

کد N1962091

وبگردی