آفتاب

خیابان گوهردشت کرج میزبان دلدادگی عزاداران حسینی

 خیابان گوهردشت کرج میزبان دلدادگی عزاداران حسینی

هیئت از دیرباز محفل عزاداران دلباخته حسینی بوده است که پای این پرچم، بزرگ شده‌اند

آفتاب: شب هشتم به یاد حضرت علی اکبر(ع) نام گذاری شده است در این شب پر فیض و برکت تصمیم گرفتیم تا سری به یکی از هیئت‌های پرشور و شهیدپرور کرج بزنیم و در کنار آن‌ها عزاداری کنیم. در حسینیه بیت الزهرا (س) که تاسیس آن به سال 1389 باز می‌گردد، محفل بسیجیان و رهروان شهدایی است که همچنان بیرق عزا را برافراشته است.

همان خیابان گوهردشت کرج خیابان هشتم شرقی ، محل تکیه هیئت است که در ورودی آن چایخانه حسینیه برپا شده بود و عزاداران پذیرایی می‌شدند.

خدام و پیرغلامان حسینی هیئت در درب ورودی حسینیه به نشانه‌ خوش آمد گویی به عزاداران سیدالشهدا (ع) ایستاده بودند و عرض ادب می‌کردند.

در فرصتی مناسب با یکی از این ارادتمندان و خدام آستان عصمت و طهارت، هم صحبت شدیم و به گفتگو پرداختیم.

بنیاد حسینیه بیت الزهرا (س) چه سالی تاسیس شد؟سال 1389 جلسه بیت الزهرا (س) تاسیس شد و تا به امروز که این حسینیه در خیابان گوهردشت کرج خیابان هشتم شرقی واقع شده است


برای غذاهای نذری امسال چقدر تدارک دیدید؟

امسال در این دهه محرم 3000هزار غذای نذری پیش بینی کرده ایم که در شب‌های عزاداری سفره اطعام آنها گسترده می شود و همه هزینه آن هم به عهده خود مردم است.


عزاداران حسینیه شما از اقشار خاصی هستند؟

جلسه بیت الزهرا (س) مجموعه‌ای از مردم، طلاب و دانشجویان است ما از همه اقشار و عزاداران حسینی در این دهه محرم میهمان داریم حتی ما از شهر‌های مختلف کشور مهمان داریم که در این دهه به حسینیه ما می‌آیند.


علت استقبال جوانان از هیئت بیت الزهرا (س) چیست؟

واقعا علت اصلی این حضور شخص سخنران حجت السلام والمسلمین سید علیرضا حسینی است که جوان‌ها را جذب کرده است. از نظر ما ایشان در حد عالی فقهی قرار دارند حضور ایشان در بین جوانان هیئت، مرکز ثقلی شده است که جوانان را به سمت روضه امام حسین (ع) می‌کشاند.


گویا شما در هیئت برهنه نمیشوید دلیل خاصی داره ؟


به این سوال باید عرض کنیم حضرت آقا توصیه فرمودند به برخی از مداحان که در عزاداری‌ها برهنه نشوند. اما این به عنوان یک فتوای فقهی نیست که ما بگوییم حرام است. خب اگر نامحرمانی نیستند، اگر مسئله سویی بر آن مترتب نیست، دشمنان سواستفاده نمی‌کند خب ممکن است بگوییم حرام هم نباشد؛ مثلا یک جمع محدودی هستند فیلمبرداری هم نمی‌کنند، فقط مردان هستند حالا پیراهن را از تن درآوردند و سینه می‌زنند؛ اما به طور کلی توصیه ایشان این هست - به عنوان یک توصیه - که در عزاداری‌های مردها برهنه نشوند. چرا؟ چون ممکن است هم در معرض دید نامحرمان باشند و هم دشمنان باز از این مسئله سواستفاده کنند برای تبلیغ علیه مکتب اهل بیت.


حرف آخر ؟

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: فاطمه جان! روز قیامت هر چشمی گریان است، مگر چشمی که در مصیبت و عزای حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمتهای بهشتی مژده داده می شود.بحار الانوار، ج 44، ص .293



کد N1962035

وبگردی