آفتاب
تکواواندو گرندپری_چین تاپیه؛

حسینی راهی مبارزه نهایی شد/دیدار با قهرمان المپیک برای کسب طلا

حسینی راهی مبارزه نهایی شد/دیدار با قهرمان المپیک برای کسب طلا

دارنده مدال طلای بازی‎های آسیایی با برتری مقابل تکواندوکاری از کشور میزبان به دیدار نهایی سومین مرحله رقابت‌های تکواندو گرندپری راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات تکواندو گرندپری چین تایپه، میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی به مصاف «یو جن هوانگ» از چین تایپه رفت و رقیب خود را ۶ بر۳ شکست داد و به مبارزه پایانی راه یافت. وی که ۲ بر یک تا ۳۰ ثانیه به پایان مبارزه از رقیب خود عقب بود، در ثانیه پایانی مبارزه، امتیازات پیروزی بخش را به نام خود ثبت کرد. 

وی دور نخست با نتیجه ۱۶ بر۹ مقابل «ولادیمیر دالاکلیو» از بلغارستان به پیروزی دست یافت و سپس «جواد آچاب» قهرمان جهان از بلژیک را ۲۳ بر ۶ و «کریستین مسینیش» از انگلستان را ۲۳ بر ۱۳ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

میرهاشم حسینی برای کسب مدال طلا باید با «دای هون لی» قهرمان بازیهای آسیایی، المپیک و نفر اول رنکنیگ جهانی مبارزه کند. 

ابوالفضل یعقوبی دیگر نماینده ایران در این وزن بعد از برتری مقابل «سیدهارتها بات» از کانادا و «لوره برسیس» از کرواسی، در امتیاز طلایی و راند چهارم به «ایدوال پونتس» از برزیل واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت. 

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان نیز بعد از یک دور  استراحت، ۸ بر ۷ نتیجه را به «امره اتسلی» از ترکیه واگذار کرد و حذف شد. 

سومین دوره مسابقات جودو گرندپری با حضور ۲۵۶ تکواندوکار از ۶۳ کشور به میزبانی چین تایپه در شهر «تائویان» جریان دارد. 

کد N1961991

وبگردی