آفتاب
مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد:

پرداخت کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی به ۶ هزار مددجو

پرداخت کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی به ۶ هزار مددجو

مدیرکل بهزیستی استان تهران از پرداخت کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی به حدود ۶ هزار مددجوی تحت پوشش خبر داد.

داریوش بیات نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده بهزیستی در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و ایجاد اشتغال برای آنها برنامه های ویژه ای در نظر گرفته که هدف اصلی ما نیز در سال جاری کمک به توانمند سازی جامعه هدف است و در سال ۹۶ ۵۲ هزار معلول و مددجو از خدمات توانمند سازی بهره مند شدند.

وی گفت: در همین رابطه نیز تشکیل گروههای همیار زنان سرپرست خانوار یکی از اقداماتی است که صورت می گیرد و به گروههای زنانی که نسبت به ایجاد شغل وحرفه ای اقدام می کنند وام و تسهیلات با بهره کم تعلق می گیرد.

وی همچنین در مورد تجهیزات توانبخشی مورد نیاز معلولان نیز گفت: تامین کمک هزینه تحصیلی، وسایل توانبخشی و بهداشتی معلولان، حق پرستاری و مراقبت درمنزل، خدمات ایاب و ذهاب، اعطای پلاک ویژه خودرو و ... از جمله مواردی است که به مددجویان کمک می شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در همین رابطه در حوزه توانبخشی در سال گذشته فقط در روستاهای استان ۷ هزار و ۸۰۰ معلول خدمات مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان هزینه حق پرستاری و ۳ هزار و ۳۰۰ نفر نیز از خدمات ایاب و ذهاب برخوردار شدهاند.

وی تاکید کرد: همچنین در سال گذشته به ۴ هزار و ۲۰۰ مددجو و فرزندان خانواده های نیازمند تحت پوشش کمک هزینه تحصیلی و یک هزار و ۷۵۰ مورد نیز کمک هزینه دانشجویی پرداخت شده است که در آستانه سال تحصیلی جدید نیز این کمکها ادامه پیدا می‌کند.

کد N1961580

وبگردی